oktober igen

En månad sedan jag blogga, vad hände?? Tiden, inspirationen, motivationen??? Saknar iaf att stanna till här och reflektera över händelser och tankar, skriva av mig om smått och stort.


I går fyllde jag år, 49 år, vad hände där då?? Det känns som jag levt flera liv i mitt liv. På en promenad i dagarna gick jag och sumerade livet och delade in det i olika faser. Jag tror på en sak jag hörde av en psykologilärare för tio år sedan: Om man går ur dom olika faserna i livet med vinst, eller dom flesta iaf, då kan man bli äldre och trivas med livet. Om man går  ur samma faser med förluster, tråkigheter osv så blir man bitter och sorgsen osv som äldre.
Det känns som mina faser genom livet varit lite mixade, att gå in på det skulle ta hela natten med barndom, ungdom, kärlekar, arbeten, sorger och lycka. Men att snart ha levt 50 år gör att man kan titta i backspegelen och reflektera. I dag har jag det mesta man kan önska sig. Allt man gått igenom har satt sina spår och lärt mig något, ibland är det tungt och jobbigt och svårhanterligt, men för det mesta är det otroligt bra. En vän frågade mig på Fejjan vad jag önskade mig i födelsepresent, svarade att jag redan har allt jag önskar mig, det är sant faktiskt. Har doch hämtat nya bilen i dag"volvo" V70. Köpte mig bots och nya solbrillor i förra veckan, så.... lite matrealist är man ju:)

Hösten är här för att stanna, bara att göra det bästa av den. Har en del kul  och mysiga vänsaker framför oss bla Magnus Uggla i November:) Lite middagar med vänner. många goda Älg middagar med man och familj kommer det oxå att bli.
Nu får det räcka för denna gång, återkommer med mer tankar och filosofier:)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Här har du en till som inte har bloggat på länge, men som har kommit igång igen.



Kramiz från en utav Ålands-passagerarna ! Ha ha !



2010-10-20 @ 15:14:49
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: marie&Peg&Tee

Grattis i efterskott!!!



Kramar

2010-10-20 @ 19:16:47
URL: http://brassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0