Första besöket hos sjukgymnasten

I över en timme satt vi och benade ut min historik från 02 fram till i dag, vi fyllde i smärtstatestik och tittade på min skuldra och nacke. Inget upplyftande besked direkt. Önskar att jag inte alltid vore värst på att ha otur med kroppen:( Det hon såg i dag denna ytterst duktiga sjukgymnast som jag blivit rekomenderad av min granne som besitter samma yrke själv var lite mycket att ta in.
I stort sätt så är allt svullet, inflamerat och nervpåverkat! Hon undrade hur jag över huvudtaget klarade mig utan smärtstillande som typ Tradolan... Tar man det så blir man iaf en kul typ.
Hon kommer iaf börja jobba med mig nästa vecka och invänta röntgen  svar för att kunna gå vidare. Det rör upp en massa jobbiga känslor att sitta och berätta om dom snart nio år som gått sedan jag fick skadan på jobbet av en som hoppade på mig på en utflykt och knäckte till min nacke.
Man tänker inte på hur mycket det påverkar en att leva med att ha ont och få skov med smärtor som jag har just nu....

Nog om det , det finns dom som har det mycket värre, men som vanligt tycker jag att det är skönt att skriva av mig lite frustration här på min kära blogg.
I dag har det varit sjukt dåligt väder, regn, storm och kallt på mina två hundpromenader"fy" Pratade med en gammal kär vän som bor i Malaga i morse 26 plus och sol, helt rätt att ta steget och flytta:) Ska nog börja bearbeta David till en flytt så småningom.
Ser fram mot ytterligare en ledig dag i morgon och sen efter en jobbhelg kommer min kära kusin Anna-lena ner från Umeå och stannar en natt hos mig innan kurs på P4 där hon är chef på Västerbotten:) Vi kommer sätta oss på rest. Cypern och äta gott och prata.prata och prata...Hennes yngsta son har varit med om en olycka och legat på sjukhus i månader jätte skadad, hur jobbigt som helst. Vi har mycket att ta igen sedan i sommras när vi sågs sist. Sedan har jag nästa helg att se fram mot, Magnus Ugglas revy och att träffa Carol, Hasse, Helene och Lasse som ska med.. Mycket kul att blicka fram mot i höstmörkret:)


En fin bild på en underbar hund som får mig att le varje dag"love"

En annan kär person i mitt liv som ger mycket kärlek, men även gråa hår:)

avslutar med en härlig sommarbild från Jungfrusunsmarina i sommras med kär  vän Carol och rose:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0