mer bilder från paradiset

ska jobba min andra dag som fast anställd i dag. tre och en halv månad blev det frilans, men nu är man fast igen:) 63% i kvällspatrullen ger dock lite tid för att jobba på Enigma med mina ungar. Hade nog kanske valt det som fast om lönen varit mer trevlig. Nu kör jag på detta tills jag ruttnar helt på att jobba så mycket kvällar, det är inte det ultimata att jobba 14 kvällai månaden, men, men...
I morgon ska vi träffa bigges mormor anja och halv syster Trolla för första gången:) Har inte träffat Ingela på länge då vi båda under förra året miste våra älskade tikar Nova och Visca. Det har varit tufft för oss båda känslomässigt. 2010 blir dock året som ger framtidshopp hoppas jag! Året har ju i alla fall bara gett possitiva vibbar så här långt...... Mina vågskålar väger lika,, är i balans. David brukar skojja med mig och säga"nu hänger skålarna snätt" ingen känner mig som min älskade man!
Lägger lite mer bilder från våran semester för att inspirera till en resa till Krabi!!!!

longtail till någon ö



dessa tre bilder är från chicken island där man kan gå över till tupp island vid lågvatten. Apan är kung på chicken och fast vi blev varnade ränsade han våran rygga när vi vadade mellan öarna. Han hade öppnat alla dragkedjor och slängt ut rubb och stubb i sanden. Han snodde senare på dagen en del av min lunch och var ganska hotfull:(


Det finns gränser även för oss djurälskare, när han visade hela garnityret innan han snodde en påse nötter av mig så såg jag rött. skit apa hette han resten av dagen!!!!



våran balkong högst upp till höger bakom grönskan

framme på koh jum som är belägen mellan krabi, pphi, phi och kho lanta. Här var vi kvar en natt och fick kkänna på livet utan luftkondis och el:)

våran bungalov!

här vill jag bo nästa gång vi kommer till kho jum:) Vi blev uppbjudna i denna bungalow av ett par som hyrt 2 nätter, såååå nice

 

här kommer vi in till mayabeach där filmen the beach spelades in
 
inloppet till maya. där grönskan är var staden i filmen uppbygd, thailand har stämt usa pga hur dom inte återställde miljön som den var. Spännande historia!

phi phi nästa, här var det mycket präglat av tsunamin som drabbade ön mycket svårt.

Oj vad jag plågar er med semester bilder, men det är frivilligt att titta:) Nu ska  jag göra lite nytta innan jobbet kallar. Risk för några bilder till i nästa inlägg!!!!


Kommentarer
Postat av: marie&Peg&Tee

Välkomna hem i kylan!



Hoppas att att haft underbart,bilderna se så ut



Kram Marie m fam

2010-02-23 @ 13:56:20
URL: http://brassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0