Sommartitt bakåt<

Snart är vi inne i September och det känns väldigt höstlikt ute, saknar fina och varma sensommar dagar. Tänker tillbaka på en fin och härlig sommar som gick fort förbi. Trots att jag tycker att jag varit mycket ledig så önskar jag mig att jag haft mer tid för just att bara vara, att jag skulle hunnit med att läsa dom fem böcker jag trott mig hinna med osv. Med det som finns runt om mig är det dock helt omöjligt, full fart tillhör mitt liv:)

Sandras student var det som kändes som början på sommaren med allt vad det innebar med förberedelser och fest. Det blev en minnesfull dag när min lilla skrutt sprang ut från Bromma gymnasium efter tre års hårt pluggande. Tårarna har trillat ner för mina kinder båda gångerna jag stått på skolgården och sett mina barn springa ut. Festen blev lyckad och vädret var strålande:)


Midsommar kom sedan farande med en väldig fart. Familjen Berg och Jessica med familj delade denna fina dag med oss, även Madelen och Olof dök upp fram mot kvällen och var med på grillning och en massa skratt och tok som vanligt.  Någon vecka efter midsommar kom då värmen med stor vikt på VÄRME. Tyvär så jobbade jag den störsts delen av dom tokvarma veckorna, men då jag är i kvällspatrull så kunde jag njuta av sol och bad även att jag jobbade, njöt även av varma nätter när jag kom hem med en bra bok ute på altanen.
Sommar känslan var lätt att hålla vid liv i det underbara vädret. Vi var på hund utställning i Örebro i Juli, tydligen årets varmaste dag, hundarna skötte sig bra trots att värmen var svår. Bigge tog hem sin klass denna dag.




En dag på skansen blev det med min brors familj, båda mina ungar följde med trots att båda två varit på fest kvällen innan och dom var bra slut efter många timmar med djur och värme:)



Även min syster kom ner till oss och hälsade på några dagar, då hade jag också semester så vi hittade ppå lite mysiga saker att göra. Vi åkte in på Pridefestivale bla. Vi var ute och åt och vi badade, promenerade, tränade och tittade på en massa bra filmer. Cilla ska ha barn i December, Januari så då blir det en liten kusin:)

Dom första två veckorna på min semester spenderade jag hemma med att njuta av att ta dagen som den kom.

Så här började varje dag iaf, ett par timmar vid Säby följde, sen hem och lyssna på sommarprataren, grilla och ta långa kvällspromenader med hundarna:)

En del trevliga hund akttiviteter får inte glömmas bort heller. Vi spårade med Irene, Bigges brors matte under några trevliga kvällar innan utställningen i Örebro. Vi träffades också och firade Bigges Mormor som fyllde 15 år i Juli.



Ja det har varit en del mysiga saker som har varit roligt att vara med på under sommar veckorna. Hälsade på en vän som jag var bästis med under uppväxten, Sari som bor i tyresö. Jätte trevligt och mycket att uppdatera:)

Till sist men inte minst så åkte vi till Gotland där vi hyrt ett hus på Fårö. Första dagarna var Sandra och Alex med. Vi firade Sandras 19 års dag med kräftskiva och hade det trevligt. David och jag hade sen några egna dagar tillsammans tills Carol och Hasse dök upp  och avslutade Gotland med oss. En mycket trevlig Semester tripp, alltid lika härligt på Gotlan!






Denna sista semesterbild får symbolisera min känsla från hela sommaren. När jag var ute och gick nu ikväll och kände höstkänslan som kommer smygande så slog det mig att det går så fort, tiden rusar iväg och snart ligger isen och snön på samma platser som man njutit sommar på. Det gäller att stanna upp och njuta av nuet så ofta man kan.

Summasumarum så har jag fått träffa och umgås med just dom som jag tycker om och älskar på olika sätt, fyllt mina batterier upp till kanten och känner mig ödmjuk<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0