analys

När jag lyssnade på Karlavagnen i bilen hem i går kväll så pratdes det om analys. Spännande tycker jag, man kan bara göra analys när något är över och man har fått perspektiv på händelser, inte när man är uppe i något , mitt i något som händer. Härligt att jag känner mig redo för en analys :) Eller två aktuella analyser faktiskt. Den första är sorgen efter Nova. Sex underbara år med en hund som jag älskade så otroligt mycket tog slut i Februari förra året efter en jobbig sjukdoms tid. I dag kan jag se på detta med lite blandade känslor, att jag reagerade så hårt pga vad jag har i min ryggsäck gällande att förlora och mista någon. Jag lärde mig att min kropp reagerade mycket starkt på sorg och att det hjälpte mig att jag skrev och pratade mycket om  det som hände. Lärde mig en del andra saker också, framförallt att döden är en del av livet.

Nästa analys är självklart soppan med mitt jobb i komunen som jag lämnade efter nio år. Den analysenn kan bli lång och väldig tråkig...... Men där lärde jag mig för livet. Utvärderingen är dock att jag är på väg tillbaka mot ett perfekt blodtryck, mot ett liv utan destruktiva tankar även på fritiden, en förståelse även för mäniskor som gör allt för sin egen vinning. Framför allt har jag lärt mig att man aldrig ska stanna kvar i en dålig relation oavsett om det gäller förhållande, jobb, vänskap osv. Dett är sex månader sedan jag klev ut från Brunna och i dag väljer jag att tänka på allt fin och bra som dom första åren bar med sig, all den utbildning och utmaning det var att jobba med det svåra som jobbet innebar och på några vänner jag fått för livet :) Den största visdommen dock är att jag tydligen har lätt för att ta på mig att hålla ångan uppe och skydda en dålig verksamhet till varje pris och det har fått mig att fundera på varför?????? Man får aldrig något igen tyvär när det gäller gäller komunala versamheter.
Analyser är bra tror jag, det är ett bra sätt att sätta punkt för stora saker som berör en i livet. Hoppas bara att man kan arkivera utvärderingarna och ta fram dom när man möter svåra saker framöver.

Tack min blogg för att jag får pysa här. Pysa är viktigt sa min KBT tant när jag gick på fem möten för att jag mådde dåligt pga jobbet. Om du inte pös skulle det vara så mycket värre:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0