1 September 2009

I dag är första dagen på resten av mitt liv! Måste tänka på att förvalta dom förhoppningsvis 40 år man har kvar på bästa sätt.

Man blir lätt nostalgisk när man kör runt mamma i rullstol p St:Görans Sjukhus, ut för att röka, in för att äta, ut för att röka, in för att hjälpas av mig och en annan USKA i säng osv. Dessutom är hon ledsen, såklart, samtidigt arg, bitter och kanske mest rädd. Jag är också rädd och ledsen, men har min yrkesroll litegrann att gömma mig bakom. Det är nog en liten trygghet för mig att kunna gå in i den rollen när jag mår skit av att se mamma liten och ynklig i en rullstol på ortopeden.
en ny operation och rehab igen......Bara det leder till något bra så kämpar vi på.
Min nostalgi i går förde mig över 30 år bak i tiden. Mamma var Hälsovårdsinsp, på ST:Göran på den tiden och fixade jobb till mig ett år innan jag åkte till Florida, jag jobbade ett år och sparade. Såg mamma som hon då var i 37 års åldern, ung, snygg och springande i kulverten på St:Göran som det såg ut då!!!
Ja,Ja nu är det ! September 2009 och i morgon kommer jag Mamma till dig i Täby med din hund så du får pussa på honom, Sandra kanske kommer med och det tror jag att du skulle uppskatta:)


Klev av ett 24 timmars i dag på em"phu" Man får  jobba nu för tiden kan jag lova.

Fick Q-nie levererad till ST:Görans i går då matte skulle till Cicilien i dag. Hur det gick med det lämnar vi så länge:) Men Turkiet var nog meningen Ödet" Rik Turk väntar Madelaine"
Dock på Torsdag:)

Så vi har fyra vovvar nu då:) Mammas Carre är värst:/ sex årig avels hane osv, inget ledarskap sen tidigare, pissar gärna inne"omplacering" Dom andra tre är fogliga och såååå duktiga.
På fredag åker David på 10 dagar Älgjakt:)!?? Det kommer nog gå bra här hemma:/ Han tar ju även med Carre har vi bestämt  till mammas förtvivlan:) Men det blir nog hans livs resa, han älskar dessutom David.


I lördags firade vi min älksade dotters 18 års dag med viss släkt:)




En underbar kväll med kär släkt:)


Söndagen var sedan helig för svamp:)

Det är såååå roligt att hitta ställen med så mycket svamp så man måste åka hem och inse att man inte får med sig allt:)

Vilken tur att vi finner ro i skogen;)


Nu vill jag bara lägga några bilder på mina goa Rottisar som Alltid gör mig på gott humör"Love you"

Bigge med moster Q-nie Så slut i skogen:)


Tröta efter en timme Kantarellsök:)

Carrie!


Vi vet ju inte hur länge Carre som vi kallar honom blir kvar hos oss?? :) Men över Älgjakten och mattes rehab  så blir han kvar i alla fall!!!!

Ja man vet att man lever i alla fall:) Nu är det dax att få lägga sig i egen säng"MMM" Eller med fyra hundar i sovrummet!!!:)? Vov,Vov!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0