En Vecka med Virus

 Vi hostar i kör här hemma Sandra och jag, skillnaden är  att hon hostat typ två veckor längre en mig och det lutar åt farbror Doktorn. Man blir så påverkad av att det är sjukt i familjen oavsett om det är vi eller djuren som drabbas, hoppas att det går åt rätt håll kommande veckan.
På Torsdag ska ju lilla Mamma lägga sig på operationsbordet för tredje gången sedan i Juli, som en liten bonus! Hämtar Carre på Tisdag och ska ha honom tills Mamma blir så pass att han kan komma hem. Tre hundar igen "hej och hå.... Just de Loke har inte riktigt hittat ett hem när vi åker till Thailand! Om någon känner sig sugen på en kelig nallebjörn i två veckor från 31 Januari så blir vi såååå glada:)


David är ute och spårar i dag med Jörgen och deras Jaktlabbe Grim. Bigge var på gränsen till odräglig dom sista dagarna här, krage och begränsningar i rörlighet har gjort honom  till ett monster:) Han har pysslat med en massa otyg på slutet nu. Men i dag ska han grillas i ett blod spår som legat 24 timmar, han är het som en ugn så det blir spännande att höra hur det gått.
Själv häller jag i mig litervis med grönt te, kanjang och laddar för en jobb kväll.


Sebbe var i väg och tatuerade in sin ank i Tosdags. Nu är cirkeln sluten, alla i familjen är märkta av varsin ank:)

Sandra och Sebbe har valt samma ställe att sätta sina. Dacid har sin på underarmen.

Kan någon gissa vem mr. linsslus i bakrunden är??
Själv har jag min ank här,

Varje hjärta symboliserar en av oss i familjen och symbolen i sig symboliserar kärleken mellan oss "love" Anken är ett livstecken och står för en massa bra saker tex evigt liv och kärlek. Känns häftigt att vi gjort detta! Lägger en bild på Davids fina Viking också.


Den är så häftig tycker jag, kan aldrig få nog av att titta på honom "fniss"
Sebastian hade sagt till David i går "Pappa du är precis som Ernst" Du bakar, städar, lagar mat och bygger osv...
Detta fick mig att inse att jag nått precis dit jag jobbat åt"garv" Ernst är ju inte så tokig eller???
Hur som helst så har jag en helt otrolig Viking i mitt liv:)

Nog om det. Tog några fina bilder på mina killar i veckan!

Sedan i går utan sko!!!!!!!!! Härligt!

Ingen fågel är plockad utan lös päls bort dragen. Konstigt att en Jämthund tappar päls till vintern, måste vara klimatet!

Nej nu måste jag göra lite nytta innan jag åker till jobbet, så "Ernst" inte behöver göra allt när jag sitter och bloggar:) Avslutar med en bild av Nova igen som på Tisdag skulle blivit 7 år Jag tänker på dig varje dag det vet du mitt hjärta!

Även en ung Bigge i bakrunden, snart hans tur att bli filad. Svårt att hålla tårarna borta när jag tittar på Nova på denna bild. Men det är skönt att gråta en stund ibland......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0