Sol och ledigt:)

I går firade vi av Mimi, min chef sedan nästan två år tillbaka. Hon fick Pilgrimsmycken, vin och ett påskris. Tråkigt att hon slutar men hon nådde pensions ålder redan förra året så vi har fått ha henne på övertid ett år. Önskar i alla fall dig allt gott fram över i livet och tack för stöd och suport i alla lägen " om du läser detta" Vet att du kollar min blogg i bland:)

I dag var jag på en otrolig bra föreläsning Omsorg utan våld! konsten att möta människor med Autism. Med Elisabeth Råberg. Trots många år med Autism i mitt arbetsliv så fångade denna kvinna mitt intresse och gav mig otroligt mycket tankar, speciellt runt att detta är så svårt att jobba med.

Förra helgen var vi ute på en liten bufe kväll med Angermunds släkt och det var ett tag sedan vi träffade Sonja så det var extra roligt att få träffa henne.

Sonja med mamma Marina så söta!!


Här ser det ut som två snipiga damer:)


Ett glas vitt till dom goda tigeräkorna som vi alla uppskattade mycket!


Hur trötta får man se ut?? Kul endå att Sebbe hänger med oss, han fyller ju 20 i Oktober och jag är glad att han vill hänga med oss när andan faller på.
Ja nu närmar sig lördagen med storm steg när min lilla tjej ska åka till Thailand med sin kompis Fia och hennes pappa. Konstigt nog så är jag relativt lugn och mest glad för Sandras skull att hon får åka med sin bästa vän på semester och uppleva en massa underbara saker. Ingen ide att att oroa sig för en massa tankar som kan smyga sig in i skallen på en hönsmamma:)
Jag var exakt lika gammal som Sandra är nu när jag åkte till Florida ett år 1978 "man är född på stenåldern" helt klart!!
Men att få resa och uppleva kulturer och att träffa människor långt borta är ju så häftigt!!
Nästa gång Sandra och jag reser tillsammans så har ju hon egna upplevelser att dela med sig av till  mig som vi kan ha nytta av. Våra resor brukar ju vara ganska dramatiska med missade flyg, hotel nätter osv.

David och jag passar på att att hyra en Timmerstuga i Säfsen över Påsk:) Bara vi Loke och Bigge åker upp och njuter av Längdskidor, sol?, och romantik?, och massor av frisk  luft och inre ro!!! Jag behöver knyta ihop  säcken efter detta år som varit en prövning för mig eller oss kanske man kan säga, men det har på många sätt berört mig med saker som hänt mina barn och arbetsrelaterade problem, att mista Nova och allt vad den skit sjukdommen har med sig. Jag har sagt det förut och menar det av hela mitt hjärta" Det kan bara bli bättre" Man går starkare ur varje kris och prövning.


På lördag kommer denna lilla pralin till oss och ska stanna en vecka"Zyrran" Bigges syster! Obs den mindre, den stora är Big! Vi ska passa på att åka ner på barnbyn och träna på dan om någon som läser detta har lust att hänga på så är det bara att höra av sig, lite fika och mys blir det kanske också?






Måttligt roade av att Matte har fixat Påskris och lite tidigt att säga glad påsk, men vi är ju vana att posera för allt "trams"


Bigge kollar in hästarna i hagen utanför vårat hus:) Love him!
Vi kämpar på med våran träning en stund varje dag och det känns bra helt och hållet. Han blir fort trött men kämpar på med en glöd som gör mig så inspirerad. Vi får bygga upp träningskondisionen sakta men säkert och när spårandet med husse tar fart så hjälper det till. Tycker att allt spring på golfen borde ge uthållighet men träning verkar ta en annan energi?!
Nu är det dax att hoppa i säng, så trött och glad för att se fram mot ledighet och för att jag kommit igång med min egen träning, Bodyvive i kväll "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0