Trevlig tjejkväll

Phuuuu..... Vilken vecka det blev. Man önskar ju inte att man ska hamna i denna jobbiga sits, men vad ska man göra när man är enda barnet till sin mamma som ramlar och blir totalt hjälplös. 10 mil är det att ta sig mellan henne och mig och det är typ 9 mil för långt för att kunna pysa över för att hjälpa till med det mest viktiga, som typ Påklädning, matlagning, hundpromenader, tvätt, städ, handling, osv........ Vet fan inte hur detta ska sluta. Men i morgon får komunen hjälpa henne med bedömning av  hjälpbehov. Man får göra sitt bästa det får duga:/


När jag lämnat hunden hos mamma i fredags så var det dax för tjejmiddag:) Hämtade Carol, Syrran och Elja på hemvägen, Även Aila, Annelie, Kerstin och Madelen kom över. Trots att jag var helt slut så blev det en mycket trevlig kväll med några av mina allra bästa vänner"love" Vad vore livet utan vänner.




Vi åt Chilicorncarne, Guckamoule och sallad mmmmmm.... gott blev det faktiskt. Vi blev sittande inpå småtimmarna såklart som vanlig när man träffar vänner så finns det hur mycket som helst att ventilera och prata om. Elja min systers jobbar kompis som är den lilla mörka viade sig vara Sebastians första dagis fröken:) Lustigt vad världen är liten ibland.


Cilla och Carol


Annelie och jag


Kerstin och madelen



Sebbes dagis fröken hade lika mycket energi som för 18 år sedan :)

Lite dans och spex blev det på små timmarna.

Tack alla ni som kom och var med på Cillas sista party i stockholm, hon flyttar till Umeå nästa vecka och detta var en trevlig avslutning för henne.


I går hade jag och Madelen en mysig dag tillsammans med Bigge och Q-ni, vi tog en lång promenad med bad och sedan rensade vi ogräs:) TACK FÖR HJÄLPEN!
Som avslutning på dagen så grillade vi lite kycklinngspett och åt tillsammans innan Madelen åkte.



Vi smakar gärna:)
Passar på att önska Madelen och Olof en härlig vecka på Gotland!!!

I  dag har vi haft en mysdag jag och råttorna:) Efter frukost åkte vi till Sånga Säby och gick spåret 5km, sen blev det bad:)

Q-ni



Big


bus

Nu är dom helt slut:) pustar ut i skuggan inna vi styr kosan till Rosenhill där Matte går loss på träd och buskar.....

Nu har husse och Loke kommit hem. Vi har grillat och ventilerat Davids fiske vecka kontra min lite växlande vecka:/
Loke tycker Q-ni luktar otroligt gott Phuuuu...
Nu jobbar jag två kvällar sen börjar min andra semester period!!! Högtryck önskas, Bra hjälp till mamma önskas:)
Tjin e ling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0