Det blir aldrig mer som förut!!!!!

Jag tänkte berätta för er som känner Nova eller oss i största allmänhet att allt har stannat upp och vi inser att det blir aldrig mer som det varit.
Min bästa vän och familjens bästa vän, Bigges och Lokes förebild och den mest godhjätade individ på jorden har fått cancer. Det går sakkta in i mitt medvetande att det faktiskt är så och inte en ond dröm.

Den dagen vi hämtade Nova för sex år sedan har vi på videoband, vi var så oroliga att vår Casper skulle göra henne illa liten som hon va. Nova och Casper blev dom bästa och käraste vänner, när Casper åkte till hund himmelen för lite mer en tre år sedan  och Nova satt och tittade ut genom fönstret och väntade på honom tänkte jag inte tanken att hon skulle behöva åka till honom så här tidigt!!!!!
Loke kom sen till oss och Nova tog även honom till sitt hjärta, hon hade nog kunnat ta ett fotbollslag under sina vingar med sitt stora hjärta tror jag.
Att även Bigge fått så mycker trygghet av sin moster har vi många bevis på..... Jag tror att hon på sitt sätt talar om för honom att hon inte riktigt orkar med på samma sätt.

Jag har ju skrivit om Novas dåliga öga tidigare, men i min vildaste fantasi så var cancer inte ens en möjlighet!!!! Att hon sedan jul tappat vikt trodde jag hängde i hop med att vi satt alla hundar på ett nytt superbra foder med lite fett.

Men nu är vi här där vi är, jag har gråtit floder och haft chockfas och nu den fas som gör att det börjar planteras i mitt system att hon faktiskt är sjuk och att det inte går attt göra något. Onkologen som vi i dag träffade gav lite olika livlinor till behandlingar. Om det funnits någon procent hopp i dessa livlinor så hade vi nappat direkt, men det var baara en massa hemskheter som Nova ska slippa gå igenom, Om någon vill Goggla på carcionom så får man en bra bild av sjukdommen och dess hemska framfart.
Tydligen så är det mycket vanligt med denna typ hos både djur och människor.

Vi har tagit ett gemrnsamt beslut i familjen att medicinera med ett preparat som våran onkolog rekomenderat. Om tre veckor ska vi träffas igen om inte Nova blir sämre, och ta prover och kolla lymkörtlar och hennes status. Hon kommer leva som vanligt och självklart bli tusen gånger mer bortskämd en hon redan är, få massor med smör, kött och protuiner som är stärkande och inte uppskattas av dom jäävlarrrrr canercellerna.

Man vet aldrig vad som väntar bakom  hörnet!!! Jag vill passa på att tacka er kära vänner som hört av sig till oss. Vi har fått ett par vänner genom Nova som kommer vara genom livet och  bara det är något som hon alltid kommer stå för. Jag behöver inte säga vad ni heter för ni vet!!!!!!

Vill bara säga en sak till, vi kommer inte sätta på några offer koftor pga detta, det gör inte Nova frisk utan jag önskar att ni ringer eller kommer hit och träffar Nova, hon älskar så många av våra vänner och sina syskon.

Det var inte lätt att skriva dessa rader, tårar skymmer raderna, men jag kommer känna mig bättre efter jag skrivit. Uppmuntrade Amanda, Sebbes flickvän att skriva, skriva.............. när hennes bror  var sjuk och dog förra året. Jag tror på att pysa...........för att ine exblodera.

Till sist lägger jag in några bilder på Nova från i går när vi var ute på en Mys promenad!



Vi kommer Njuta varje dag av varenda sekund tillsammans, men det har vi alltid gjort och det känns skönt

Som vanligt är jag öppen med mina känslor, hoppas att ni klickar på kommentar och ger några stärkande ord till oss kram Susanne med familj!

Kommentarer
Postat av: Lena, Eddie & Zyrran

Kram <3



//Lena

2009-01-23 @ 06:04:10
URL: http://www.pichu.se
Postat av: Nathalie

Hej sus! ville bara säga att jag tänker på er varje dag=) Donna och jag håller tummarna för er. ge Nova en bamse kram från oss.

massa Kramar till dig också. //Nathalie,Donna,Max

2009-01-23 @ 09:28:09
Postat av: Helene Åhlander

Bamsekram från Ronja och hennes matte vi kommer och hälsar på snart.

2009-01-23 @ 11:04:43
Postat av: Jessica & Eroz med familj

Livet är bara så orättvist, cancer har blivit vår värsta fiende och bara stormar fram.



Eroz mörka ögon tittar på mig och det är som om han vet att hans favorit syster och lekkamrat är sjuk och det får en att brista i tårar och minnas alla underbara bilder på hur mysigt de har haft under dessa år. Man får verkligen leva för dagen vilket jag sedan några år tillbaka blir påmind av varje dag, alla tankar till er kramar från oss alla

2009-01-23 @ 21:55:44
Postat av: Lotta J

kram på er...='=

2009-01-24 @ 10:08:15
Postat av: Madeleine & Queenie

Tänker massor på er, krama Nova från oss!

2009-01-24 @ 12:08:33
Postat av: marie&Peg&Tee

Vi tänker på er hela tiden,och undrar varför ska detta hända just Nova.



Kramar Fam Larsson

.

2009-01-24 @ 16:30:25
URL: http://brassie.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja, Susanne, ord är naturligtvis helt överflödiga. Du vet att jag är "proffs" på elände, så du får GÄRNA ringa om andan faller på! Och vet du, annars ringer jag!!!!!



Kramar till er alla / Lena, Elsa o Drama

2009-01-24 @ 18:23:29
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej! Tänkte på dig och tittade in på bloggen och läser detta om Nova. Känns overkligt,tänker på dig och din familj. Kommer gärna och hälsar på snart, måste få krama på denna mysiga hund.



Kramar Kerstin med familj

2009-02-03 @ 22:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0