Härlig dag:-)

Efter en minst sagt jobbig, rörig och arbetssam helg så kändes det som balsam för skälen att träffa min käre vän Helene. Att David inte blev av med sin konstiga smärta i huvudet under helgen gjorde att han åkte in på St:Görans i går för att utesluta att det var något som gått riktigt snett uppe i pallet! Det blev många långa timmar på akuten med smärtsamma ryggmärgsprover som fick tas om tre gånnger pga rent slarv kan jag tycka:(
Att jobba och inte kunna vara med David eller sköta markservice har varit skit och jag har varit skit orolig!!! Faktiskt jag som inte gav mig om att han skulle åka in. Tror nog att David också känner lättnad över att veta att allt såg bra ut. Han har nu inte bara ont i skallen utan även i ryggen efter dom härliga ryggmärgsproverna! Stackars min älskling, men jag är glad att det var OK och bättre att kolla en gång för mycket!

 Trodde faktiskt inte att jag skulle orka med någon tur till klubben i dag som vi pratat om, men efter en promenad och en härlig lunch i det underbara vädret så hade jag fått en massa energi:)



Julen varar enda in i Påska:)Undrar hur länge påsken varar? Till Midsommar kanske!

I dag var det väl typ en vecka sedan som min lite nya straregi tog form. Medveten närvaro kan jag känna att jag börjar få i mötet med Bigge:-) Ronja var ju med i dag och fick lite grund övningar med Matte Helene att bita i. Bigge fick vara åskådare och det fick igång honom rejält. Det blev även en hel del störning med en glad träningskompis som Ronja på planen:) MEN Bigge var focuserad och helt uppe i vårat och trots inviter så valde Bigge att focusera på vårat. "härligt"

Ronja tränar på att ligga kvar med störning"duktigt" Fick till hoppet riktigt fint, läggande, inkallning och att focusera på matte i det som skall bli fot:) Ni var super duktiga och Bigge fick härlig störnings träning av Vitaminpillret Ronja!


Bigges nya boll i silikonliknande material. Zyrran hade med sig en likadan fast mindre när hon var här och sedan dess har vi letat efter en likadan. Fattar fan inte ett skit,men David såg för två veckor sedan något grönt på åkern nedanför oss ooh sa att det är ju samma färg som på Zyrrans boll som Bigge gillade!
När jag tog ut hundarna i går kväll gick vi över åkern och jag tänkta att ok, jag kollar vad det är!? Helt otroligt  nog så är det en likadan fast större. Berättade för Lena i dag om detta och hon tyckte det var helt sjukt även hon, hon hade lovat att köpa en till oss, men nu behövs inte det Lena. Du kan bjuda mig på en helg i Nice istället:)

Gissa om Bigge gillar sin boll? Kan inte smälta vem som läste mina tankar och fixade detta? Lite läskigt.

Jasså får inte jag plats här:)

En härlig dag har det varit i dag. Känner en glädje i magen för att allt är bra just nu. Ungarna är på sina rum David ligger med hundarna och lyssnar på talbok och mår trots allt rätt bra. Kom iväg på En Vive i kväll och fick skaka loss kroppen lite. Önskar att man kunde frysa tiden lite när man känner en sådan feel good känsla i magen:-) Hoppas det är flera där ute som känner likadant! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Lena

Förvirrande när du och Marie har samma layout på era bloggar - trodde att jag hamnat fel... ;) Björn bugar och bockar för hälsningen och visst är bilden på Elsa HELT fantastisk!!!!! Jag älskar den!

På torsdag sticker vi vidare till Flen på kennelläger men sen är vi hemma igen....



Kramar Lena, Björn, Elsa och Drama

2009-04-28 @ 09:52:06
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Helene Åhlander

Det förhöjer dagen att läsa din blogg tusen kramar Helene.

2009-04-28 @ 10:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0