Åter till helgen!

På lördagen kom Familjen Berg på besök. Gubbar och grabbar åkte till skjutbanan och pangade på för brinnande livet. Cicci och jag tog en lång promenad ner mot 18 miljoner huset i Mörby, hon blev inte heller sugen på att köpa:)!!
Bigge tog första vår doppet"ofrivilligt"Klev rakt ut i luften från en brygga och plopp så var han borta, såg mycket förvånad ut när han kom upp.
Vi åkte sen till Plantagen och köpte lite växter till en slänt nere vid planen där vi nu kan köra upp bilarna, Cicci är jätte duktig och har gröna fingrar. Det ena gav det andra och det klipptes buskar och fejjades, Nästa steg är ett lastbilsflak med  jord som kommer nästa vecka och ska bli grunden till vår grässlänt ovanför parkeringen, en lavendel del blir det också och jag hoppas att kunna plantera massor av lavendel på framsidan så det luktar som i Toscana där vi bodde:):)

 När gubbarna kom tillbaka så grilllade vi uppe på berget!


Så mysigt och gott i den underbara vårsolen.



Cicci och jag!




Jörgen och Bigge!


Efter denna dag så hamnade jag i soffan så jäkla trött av all frisk luft och trädgårdsarbete.
Det har spårats flitigt i helgen, lite olika resultat har det blivit men dom två sista spåren har gått super bra och ett ligger till i morgon i skogen. Även lite lydnad har det blivit, men det är segt trots att både Bigge och jag tycker att det är kul. Kanske lossnar"hoppas det"
Ja nu är det Måndag igen och full fart mot helgen:) Strunt samma ska ju endå jobba hela nästa helg!


Kommentarer
Postat av: Lena

Du får stämma av med Dramas uppfödare, Anna, när du kan ha Björn. Hon ville också låna...... =)))

Och visst är lydnaden "mindre rolig", för att vara diplomatisk?! Själv föredrar jag TVEKLÖST att älga runt i skogarna!

Kram till dig från mig / Lena

2009-04-21 @ 17:58:27
URL: http://lenashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0