Vilken helg"Phu"

Festerna gick bra i alla hörn. Min hos grannen med sex tjejer blev typ som sex in the city fast på landet"ler" Måste erkänna att jag inte sett sex in the city, Sorry Jessica!! Men jag tror att vi är som dom vi granntanter.
Super god mat "knytis" jag gjorde Älgbiffar som alla gillade och allt annat var också så gott"MM" Vid halv tre skulle jag gå ner och rädda Bigge från Husses fest"ler" men det var så trevligt så vid fyra rullade Husse, matte och Bigge hem till sonens fest! Det var lugnt och fint och bara Sebbe och Sebban satt uppe och efterfestade litegrann! Hur det såg ut i köket är en annan historia:(

På lördagen var vi trötta milt sagt! Men David och jag tog hundarna och åkte ut på naturresarvatet och gick milen runt i solen:) Så mycket mer vettigt blev inte gjort denna dag. Pizza, Tv och mys i soffan. Sängen klockan åtta!

På söndagen blev det en massa gjort däremot! Däckbyte, storstädning, tvätt och stryk osv...
Vid två tiden kom Helene ut på ön och vi åkte ner på barnbyn och la spår till hundarna. Ronja som är två år och har en otrolig energi som inte alltid tenderar att bli åt rätt håll visade på ett otroligt spår intresse när hon väl landade och fattade att hon var ute för att arbeta. Trots att hon gjort av med vad jag trodde all energi på våran promenad medans spåren låg till sig, plus att hon satt i min bil bredvid Nova och skakade av köld "pga" av ett antal vinterbad "ler" Medans Bigge tog sitt spår så gjorde hon ett upptag och när hon fick tänka själv och förstod att mina köttbullar inte var till Salu började hon jobba"ler".
Hon fixade spåret helt otroligt bra, med tanke på att jag vinklat och lagt pinnar trots hennes okunskap. Hon kom av sig ett par gånger, men då var jag passiv och hon gick tillbaka och jobbade på!!!:) På slutet så hittade hon slut apporten trotts att jag hade slut på snitslar och inte visste riktigt vart den låg!! Helt otroligt. Grattis Helene till en otroligt duktig hund!! Nu gäller det att du hänger med"Blink"

MÅNDAG!!!!





Jag älskar dom friska November dagarna:) Nu är golfen helt stängd och vi kan röra oss hur vi vill"härligt"
I morse passade jag på att fånga dessa tre tokstollar, efter att dom tok stojjat hela morgonpromrnaden! Loke och Bigge leker så fint tillsammans nu"Katt och råtta" heter leken! Gissa vem som vinner"fniss"

Från ett var det jobb igen, känner att det är tungt nu när jag har uppsägningstid. Men det är bara att kämpa på! Det blir så att jag kommer ha Tranan som ett extra jobb i alla fall, hoppas jag om inte ledningen har något att invända.
Ville ju detta så mycket så det är helt ok att ha som extra jobb:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0