Nervfast??

En liten kort terapistund innan sängen :) Tack för trevlig kväll i garaget Ingela, Marie, Lena tänk att man kan ha så trevligt i ett garage!? Är så glad och stolt över Big och David, nu kan det bara bli bättre med tanke på goda råd och träning!!!

I går fick jag ytterligare prov på att mina nerver håller trots allt! Vi har ju investerat  några kronor på norra europas sörsta hundgård:) Varför då kan man känna när ens IDIOT till Rottweiler gör ett döds hopp på mer en 4 meter över staketet och ner för slänten på tomten,
När Big och jag kört hårt 30 minuter nere på golfbanan så tänkte jag att Nova kunde få lite egen tid med kiss och bajs och hämta posten, slängde in Big och trava ner på vägen, med bigs ylande i ryggen. Känner en viss oro i magen och tittar upp mot altanen där jag ser att Bigge tittar på oss över staketkanten 110 cm, sen går allt i slow....... det är 150cm under plus nerförsbacke och jag ser hur han från stillastående flyger över och landar i slänten "ryser"
Jag hann tänka massa otäcka saker som jag inte sätter ord på, men jag fick en chock som sitter kvar kan jag säga....!
MEN om det är något fel på hans skellet så äter jag upp min hatt!!! Trots att jag tror att frambenen gått av på alla plan så dundrar han upp och attakerar Nova med värsta glädjen!!!! och går sedan med och hämtar posten utan att visa ett tecken på skada!!!

När han fick sitt klobrott i juli så va det tungt, men detta väger tyngre även att han är helt symtomfri pga att jag ser honom komma flygande som en fladdermus i luften och hinner tänka så mycket! MEN nu gick det bra och nu går vi vidare i livet:):)

Skulle skriva kort "skämt" så det enda jag vill tillägga är LENA T jag tror att när vi åker till Toscana i Maj så behöver vi dig???? törs inte lämna Big med svärmor " snälla" är du sugen på Bigge fem dagar?
 
Gogglade på JanaSöderberg som jag ska lyssna på nästa vecka, Vilken kvinna, ser fram mot lite påfyllning i jaget!!
Sent som vanlig men nu har jag fem lediga dagar:):):):) Kom gärna och hälsa på kära vänner"kram"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0