Första fästingen?!

Plockade just första fästingen på Tin Tin min Norska skog katt,Fy så trist att dom äckliga små krypen redan är här.
Dax att inhandla halsband till hundarna för att vara säker på att slippa allt vad fästingburet kan innebära Phuuu!!!!

Bigge och jag har kursat i kväll:) tänkte stanna på platsliggningen och ta mina 10 minuter, MEN vi skulle börja inne i kväll!!!! 1 timmes prat om rutan, I elit då förståss!!!! "gäsp" När vi äntligen kom ut på plan så fanns det en fungerande lampa att träna vid, av sex, Vi började med plats liggning och jag kan inte låta bli att undra hur några av dom andra som inte får sina hundar att ens klara en platsliggning kan tycka att det ger något att delta i denna kurs. Bigge ligger så fint med ögonkontakt och focus, men när det blir rörigt i ledet med att hanarna reser sig och man får gå fram och korrigera typ 10 gånger så vågar jag inte stå kvar på avstånd utan får gå och ställa mig på kopplet.
Vill inte stå för mer underhållning en vi redan gjort på denna kurs"ler"

Jag gick hem efter platsläggandet Apportering stod på kursplanen i kväll bredvid rutan, MEN det var rutan som instruktörerna ville jobba, med sina egna hundar på plan??? MEN Bigge får socialtränig och det är mycket värt, även om jag önskar att det skulle ge mer i moment inlärning.

image26Igår va vi på utställning i Enköping! David gjorde ett kanon jobb med Big! MEN han gjorde trots all våran träning på att titta på tänderna inte så bra i från sig, han har ett stort motstånd till att släppa in någon i munnen och den här domaren är som en kirurg och ska nästan ner i magen och se vad frukosten bestod av.

Det passade inte Bigge och det var ren tur att vi fick ett andra pris trots hans uppförande.

Men nu lägger vi krut i att jobba stenhårt på detta, vi får proffs hjälp av Gerard på ringtäningen på onsdag förhoppningsvis och sen lär vi in det som ett moment och accepterar inte hans later med detta.

Hector, Bigges bror tog hem första priset i klassen och vi gratulerar Lotta så jätte mycket och även Marie som ställde honom. Tur för er att Bigge inte var med ock konkurera med tanke på hans fina kritik :) "skämt"

image27Vidare så gick det super bra med uppfödargrupp osv Ingela åkte hem med ett jätte vandringspris och det gick bra för Bigges Mamma och syster.
Vi får jobba vidare helt enkelt med våran slyngel!!!!!!!!!

I det andra livet som inte stavas hund är allt hyfsat under kontroll. Vi sov i Bålsta hos Cicci och Görgen. Tack för god mat och trevligt sällskap. Kul att ni åkte med och titta på utställningen.


Sååå trött som jag var när vi kom hem i går har jag inte varit på länge, vi sov en stund och tog en hund promenad sen dök jag i säng igen och svimma.
I morse vaknade jag och skulle njuta av en ledig dag, men som vanligt är det möten och skit som jag måste gå på, mina 75 procent tenderar ofta att bli betydligt mer har jag märkt. Men mitt jobb är ju ganska kul, speciellt när man får vidarutveckling!!!  Nästa vecka ska jag gå på en föreläsning av Jana Söderberg som heter " Bli chef över ditt liv" Det handlar om Självkänsla och om att få en större medvetenhet och trygghet, att kunna kliva ut och titta på ditt liv utifrån, om valmöjligheter att byta måsten till vill! Spännande tycker jag. Brukar bli så kreativ när jag går på dom här föreläsningarna!

Just de Susanna Davids syster tittade förbi i lördags innan vi åkte och fika, Susanna visade upp sin mage som tydligt visade att mina barn får en kusin i April, Kul.... Pier va med susannas sambo och pappa till bebisen och hans tre barn sen tidigare, Härligt gäng som jag hoppas få se mycket av i framtiden.

Ja det blir sent som vanligt när jag tar mig tid att skiva i min kära blogg! Men tack för trevlig samvaro i söndags alla ni som va där! Kul att träffa alla som vanligt, Loke tyckte nog att det var extra kul att vara med och bryta av Rottis glamoren "ler" han fick många komentarer typ "Shit är det en Varg?" Sov gott alla goa vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0