Bokslut Påskhelgen!

Annandag påsk avslutades med Tacos och mannen som kan tala med hundar "Cecar" Helgen har gått i hundens tecken väldigt mycket med tanke på Lilla Stockholm och allt vad det innebar. I dag har det tok snöat mest hela dagen och Big halltade lite i går så jag gick ett spår här uppe i skogen som var trixit som sjutton för att han skulle få gympa hjärnan lite utan att ta ut sig kroppsligt. Helt otroligt duktig är han, spåret låg en timme och det snöade minst 6-7 centimeter på spåret innan vi gick på, Men han tog alla vinklar och vägar över gångar och även att snön fortsatte att falla så jag knappt såg något så ångade han på, Kul då det var ett tag sen vi spåra!!

Nova fick också ett spår med samma goda resultat plus att vi körde lite träning med inkallningar och fotgående, som avslutning gick Nova och jag 1,5 timme i rask takt på slim promenad"ler" vi behöver det båda två!
Tog även Loke på en sväng då husse jobbade med papper dom tre timmar jag pysslade med hundarna.

I fredags gjorde jag mig lite illa i en incident på jobbet så jag har haft lite inskänkning i rörelse mönstret i helgen, det är tyvär alltid nacken som tar stryk när jag får gå in i sridens hetta och detta ledde till att jag tog en dag off i dag.
Men att vara ute med hundarna funkar trots allt.

I går tittade vi över till Jessica och tomas och fick god mat, David gav i bröllops gåva en snickardag i vår med altan bygge så det planerades en del. Eroz och Jessica va helt slut efter en dag med träning i hemvärnet dit dom tillhör. Eroz är en natur begåvning på spår och allt vad dom tränar där, kul och trevligt va det och Sandra hängde med och mös med Lucas, Kul att träffa hundarna också.

Påsk afton blev en trevlig tillställning med familjen Berg, vi har mer eller mindre blivit släkt kom vi på Cicci och jag, dom sista åren träffas vi jul, midsommar, påsk och har någon typ av semester ihop "ler" vi har alltid så trevligt tillsammans.

Annars så har lugnet lagt sig över Villa Angermund, David har lagt sig Sandra och Robin ligger och ser Wallander. Men Sebbe har helt plötsligt fått tjej besök från Umeå!!!? Naima som han träffat två gånger i Umeå med kompis har åkt buss ner till Stockholm för att hälsa på, MEN Sebbe ska då på kryssning i morgon till Åbo "SUCK" Det blil morgondagens lilla gåta att lösa för mamma Susanne "spännande att ha tonårsbarn" Dessutom var kompisen livrädd för hundar insåg jag när Bigge ånga fram och skulle pussas!!!!!! Det blir en spännande vecka, är ledig tre dagar nu och ska försöka bli bättre i nacken och höger handen .

Avslutningsvis vill jag gratulera Lotta och Lena till dom fina resultat ni gjorde i lördags, tacka Ingela för ditt suport och dina tårar när David och Big vann, vilket team vi är. Marie du gjorde också ett jätte jobb som ställer upp Påskafton som handler:) David har tränat här hemma i köket i kväll på att stå bakom big i utställnings possition och jag kan inte annat en le över den gnista han fått. Dom blir farliga i ringen dom där två!!!!!

Ja det är som vanligt när jag landar vid datorn och får skriva lite dagbok, tiden snurrar på, dags att sluta sina gröna för den här påsken och hälsa vardagen tillbaka Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0