Tung vecka!

Tar mig en liten paus på jobbet och skriver av mig lite. Söndag kväll och sjunde dagen jag jobbar i rad, i morgon ska jag på brandkurs och sen jobba tisdag och onsdag. Sen hägrar en långledighet på fyra dagar, då ska jag njuta och träna hund.
Tränat hund har jag även gjort i dag tillsammans med Bigges syster Zyrran med matte Lena. Vi gjorde uppletande först och det var första gången för Big, han fick till det otroligt bra och älskade denna syssesättning där han fick plöja runt med nosen i backen. avslutningsvis la jag två föremål som han klockrent hämtade in till mig, va roligt det är att jobba i skogen med dessa hundar.
Även Nova fick jobba med uppletande och hennes gnista är det inget fel på heller.
Tänk om jag kunde hitta samma gnista i att träna lydnad "ler"
Mest har jag känt mig förvirrad när jag tränat på våran läxa till i morgon med linförighet och att få in Big med leksakerna, det har funkat att byta saker med honom hyfsat men han släpper på marken fortfarande och inte i min hand, men det är bara att jobba på!!! Linförighet och fot träningen går bra när det finns godis i handen inte annars, det gäller att gå sakta fram och hitta rätta knapparna "inte lätt alla gånger"
Jag började med lite budföring i dag också när jag hade sällskap, det gick bra, platsliggning och inkallning blev det också. det är kul att se Big och Zyrran tillsammans dom är så synkade på något sätt, "lika vackra" om man får skryta lite?? Eller vad säger du Lena?
Förutom Hunderiet så tränade jag en atack i går morse så att jag inte kan röra mig knappt i kväll, fruktansvärt tungt konditions krävande pass men även roligt. På efter middagen kom Jessica och Lucas över, vi lånade hästen Melker nere i stallet som jag varit medryttare på. Lucas fick rida både själv och framför Jessica, tufft tycker jag då Melker väger ett ton och är såååå stor. Men Lucas kallar honom lilla gubben och var inte det minsta rädd.

Vi åt sedan tillsammans och även Sandra var med, jättemysig kväll! Nu har jag pratat med David som är på väg hem från sin jakt och fjälltripp och dom har haft det bra, tre mil rätt ut i ödemarken med tält, inte min typ av favorit semester direkt "ler" Det ska bli skönt att få hem honom i alla fall, det blir lite lättare när man är två och dela på sysslorna.
Nej nu kallar plikten! Snart är det en ny underbar vecka att bita tag i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0