Lydnadsklass 1-2?

Som vanligt när jag ska göra något så blir det tok!! Vi var nio på kursen och alla kände typ varandra och instruktören, som även jag har ett förflutet med dock ej i hund världen utan i krog branchen"ler snett" Hur som helst så hade jag med mitt stenålders tänk trott att 1. det var klass 1, 2. att det skulle vara gemensamma moment ett i taget och att man skulle få suport typ under tiden på planen.
Men nej så var det inte, Bigge var yngst så klart med sina 11 månader, dom andra var runt tre år och alla hade tävlat i olika klasser och bruks, en pratade bara om rutan och trean osv osv!! Vi fick presentera oss och tala om vad vi förväntade oss och vad vi tidigare gjort. Många långa hitstorier senare så skulle då jag berätta om oss.
Bara att ha Rottweiler på Mälarö är så där kan jag säga "Borderklubb" Men jag sa att vi är här för att se hur långt vi kan komma med det vi har tillsammans och jag hoppas att vi kan få mycket goda råd så att det blir bra från början då jag satsat mest på socialträning och vardagslydnad, sen la jag till att vi spårat en del och trivs väldigt bra i skogen!!!
Måste tillägga att detta påminner mycket om när jag gick spårkurs med Nova som visade sig vara en spårgrupp där alla kom från en annan planet en jag och Nova, Som tur är så spårar vi mycket bättre nu Nova och jag och skulle nog platsat bättre i den gruppen i dag.

Med dom 35 minutersom var kvar av två timmar skulle vi ha kunskapskontroll och belöningar på planen och Bigge var såååå glad att få komma ner och visa upp hur han leker med sin boll och om han föredrar korv före frolic, dom konstatera att det var korv som gällde och att jag ska jobba på att Bigge lämnar bollen till mig och får en godis i utbyte. Misstänker att detta ska vara vägen till apporteringen, men det sa hon inte, utan att bigge inte gärna släpper bytet, så uppfattar inte jag utan tycker att han är jätte duktig att släppa och vill att jag ska sparka och kasta bollen i all oändlighet. Hur som helst så får vi öva på det och ställa in oss på att man får ca 10 minuter var med ylva för sin egen nivå och det man jobbar på. Bigge var i alla fall helt underbar och skötte sig trotts att det var en korthårig Berner kille där 3 år med mycket pondus som han tittade lite snett på"ler"
Det kommer säkert att gå bra det här och läser man upplägget så låter det otroligt lovande och även som att jag får lägga allt annat i livet i en säck på vinterförvaring om jag ska kunna bli i hyfsad fas med dom andra, känner prestationsångesten komma krypande....  Just de en platsliggning med dom 5 som orkade hålla sig kvar den timmen som drog över blev det, några blickar bort mot Berner killen blev det men jag lyckades vinna ögonkontakten och vi skämde inte ut oss första gången i alla fall.

Min kära make har åkt på jordens förkylnig nu när han skulle åka på fågel jakt och bo i skogen uppe i Idre med sina skogsmulle polare så jag ska ta hand om honom nu, ni vet ju hur ynkliga dom blir!? Hoppas bara att det blir bättre till på torsdag så han kommer iväg på det som planerats som hans livs resa"ler igen"
Efterlyser tränings sällskap fram över, lär behöva en del pepping!!!!
Dax att sova!!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men Susanne då, inte skall du väl känna någon prestationsångest inför dina kurskompisar! Det är ju precis tvärtom. Eftersom ni alla har fått kvala in till kursen är det ju de andra som skall känna av prestationsångesten. Du tog dig in på kursen med en "liten" spoling medans de andra har hundar som redan är vuxna. Det är ju du som redan har presterat mest! Kom igen Sus, du ska se att den här kursen kommer att gå lika bra som den förra.
Träningshjälp och framför allt pepping skall vi nog kunna bistå med härifrån!

Kram
Ingela

2008-01-25 @ 11:09:46
URL: http://www.consenzas.se
Postat av: susanne m big.

Tack Ingela! Det är precis så jag ska tänka...Snälla säg till om ni planerar att träna, kan jag så kommer jag.Är på väg ut nu för lite fritt följ och linförighet som kommer på måndag. Trevlig helg från oss!

2008-01-25 @ 11:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0