Hundar Fest och vardag!

image13Tänk va fort man är inne i vardags snurren, filofaxen fylls på med gud vet vad och man blir mer och mer stressad. Men nej " mitt ena nyårs löfte " Stressa mindre, dra ner på alla måsten och njut av varje stund och ögonblick, det är svårt men man får ha små knep för att inte trilla dit. Just idag har det varit lätt att känna glädje i alla fall, jag har varit på mammografi!!! Vet inte hur andra känner men jag har varit orolig dom sista dagarna och kan bara fantisera om hur man skulle reagera om man fick besked om en knöl och allt vad det innebär. undersökningen var ganska smärtsam just i den vecka jag befinner mig i med ömma bröst. men den kvart jag fick vänta på svar var som en mardröm. Beskedet blev i alla fall att allt såg bra ut och jag kände mig sååå lättad. En viss gnutta av hypokondri ligger nog i generna "ler"
Ett annat bra sätt att fånga dagen och njuta är att vara i skogen med hundarna, vilket David och jag gör så fort vi bara kan. Det är föresten ett måste sen Big flyttade in, för att skona inredningen. I lördags var vi nere på Skå barnby och la spår till alla tre. Till Bigge la jag ett ganska knepigt spår med vinklar och över stigar även några hundra meter längre en vanligt. David gick med och tittade när vi spårade, Mycket imponerad av oss.
Även Nova som ofta känner sig orättvist behandlad pga vissa av Bigges privileger fick ett långt spår med flera pinnar och vinklar och spåra med samma glöd som syster sonen.
Med detta och en lång promenad kändes det helt Ok att lämna vovvarna till sonen och gå på en härlig fest på Ängby slott, där våran kära granne Kerstin bjöd på födelse kalas. Det blev party natten lång, vi grannar har viss rutin att parta tillsammans och vi har alltid tok roligt!!!!
Dom få timmar som jag borde fått sova lyckades Bigge tok kräkas, och när lill husse varit hund vakt vet man inte riktigt vad eller var något kan slinka ner i Bigges "lilla" mage. David tog över när Bigge somnat med att gå i sömnen och ta fel på toaletten och våran garderob, tack och lov hann jag till undsättning innan katastrofen var ett faktum"ler igen"
Men, men våra fyrbenta drog oss runt på en promenad i det härliga vårvädret och passade på att ta första doppet på vårat mysbad Säby.
Jag avslutade sedan Söndags kvällen med att slå knut på mig själv på ett body balans pass, "ytterligare ett nyårslöfte att uppta denna träningsform som är så underbar" Dock kanske inte med helgens bravader i ryggen!!!!!
Det tar nog några dagar för mig att bli  i form igen. Men just de! I morgon ska jag in till stan och käka med min kära vän Helene, man är väl A människa "ler utmattat" Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0