God fortsättning!

Nu går julen mot sitt slut, redan inne i tretton helgen. Vi har varit lediga mycket tillsammans och haft det jätte härligt! Jag var tvungen att jobba två dagar i veckan och det var en påminnelse om att jag måste se mig om efter ett nytt jobb, har dragits med dom tankarna länge men hela tiden trott att det ska bli bättre.... Men ack vad man bedrar sig. Nyårslöfte 1 att överväga St-Görans sjukhus där tre avdelningar öppnar under våren och jag erbjudits USK jobb eller byta jobb inom komunen???? Vi får se, något måste ske i alla fall.

image11Vi har i alla fall haft det super i jul, Lofsdalen med massor av snö, skidor och mysig samvaro med familjen Berg, Bigless var huvudpersonen förstås (självutnämd) Han gillade julen med paket och framförallt trivs han när det händer något hela tiden. Dom andra hundarna fick åka på tur med husse men jag och Big fick gå i spåret och det tog två dagar för Big att inse att skidåkare inte var yttre rymdvarelser "ler"

Sista dagarna kunde även han springa med i spåret. Big är ganska berest för att inte vara fyllda ett år, förutom lofsdalen har han semestrat på Österlen och varit en tur till Skåne i höstas. Det går så bra att resa med våra hundar, dom trivs i bilen och är nöjda att få vara med.

image10Nyår gled också förbi med en trevlig middag med våra kära grannar Broberts och davids bror Ronny. Tolv slaget var spännande tyckte i alla fall Big, Emil fyrade av några raketer som Bigge inte förstod var dom tog vägen, mycket frusterande.. Han var sist kvar ute och beskådade himlens alla färger, tror inte det blir några problem med skotten på MH provet. Nåväl vi har nu fått hem sonen som åkte till morfar i umeå direkt från fjällen. Tack pappa för att Sebbe fick komma och hälsa på, Tack även Mattias och Vickan för att sebbe fick kampera hos er,

Sebbe har alltid haft en dröm om att flytta till Umeå och nu pratar han om att han vill plugga där efer gymnasiet. Det blir nog så känner jag på mig.


Nu ska vi ut i skogen med hundarna och sen ska jag och david åka längd skidor i Knalleborg, man får passa på att ta vara på snön innan den försvinner. Just de måste berätta att jag och Big kom in på kursen!!!! 21 januari börjar vi lydnads klass ett Phu vilken utmaning. Men nu är det dax att börja slipa på momenten och jag ser fram mot detta jätte mycket.
image12

God fortsättning alla mina vänner och hund släkt och mänsklig släkt! hoppas 2008 blir det bästa åren någonsin.
Ps, trevlig resa Annelie till Bali, bli inte kvar för länge snälla, det är tufft när ens allra bästa vän ska flytta "tår"Ds. Kram / Sus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0