Upp och ner!

image18Helgen blev trots allt bra, med besök av våra kära grannar Tomas och Therese lördag kväll. God mat och trevligt sällskap sitter aldrig fel.
Söndag morgon styrde jag ut mot Haninge i snö modd för att träffa Ingela, Ullis och deras träningsgrupp. Spår var huvud uppgiften för dagen och diskutionerna gick heta om hur var och vem som skulle gå vems spår "ler"
Alla blev några timmar senare nöjda och glada i alla fall. Fick äran att gå ett spår till Bigges farbror Grim, och sedan även gå med bakom. Alltid lika kul att se Ullis jobba i spåret "vilken energi" Grim va tydligen inte lika på som vanligt, men de hade snöat en timme tokmycket innan vi gick ut och jag va mycket imponerad och glad för att jag kände att jag anamat mycket av det som Ullis jobbar med i spåret!!

Ullis och Ingela tittade en del på vad Bigge och jag jobbar på med (även om det inte är så mycket) och jag känner mig jätte nöjd med dom råd jag fick. Det är min osäkerhet som spökar som vanligt, men jag kämpar på.
Patrik som ingår i gruppen gav sina åsikter runt vissa saker och jag måste säga att jag är super imponerad av allas engagemang denna dag TACK om någon läser detta.

Sedan nästa roliga!!! Se hur Visca utvecklats i lydnaden och inte minst min idol Pappa Gunde som utstrålar sådan glädje med sin matte Ullis. Big och jag tittade på när hans Mamma och Pappa glänste på planen , i rutan och med vittrings apporterna . Grattis Ingela till din fina hund (som är syster till min då).
Vi stannade och tittade på läggande och sättande "eller vad det heter?" jag måste säga att det var svårt att dra sig hemåt efter en så trevlig dag.

image19Då allt är lite kaos i familjen Angermund nu så har jag lite problem med focus. David känner mig och har fått uppgiften att åka på ring träning i morgon "ler" vi har ju pratat lite om att han ska ställa och jag stå utanför,,,,,, men jag har ju sådant kontroll behov så vi får se om han fixar Geralds tuffa träning min kära man,
Biggless har vuxit väldigt mycket sista veckorna och även jag ser att han tenderar till att bli en stor kille, så det är bra om David och jag kan hjälpas åt i ringen "tveksam"
Vi har tränat på en hel del med läxor och goda råd och inkallningen går med raketfart efter Ullis råd. På torsdag går vi steg två i fot possition med Carina, tro det eller ej men torsdagen efter är det är det steg tre, jag bara älskar det::)
Oj vart tar tiden vägen, terapi att skriva lite, men i morgon har jag en tråkig konferans och ett kvällspass efter så sängen kallar. Just de på lördag fyller Bigge ett år och Lena har bjudit in till F18 på kalas, hoppas alla kommer!
Vi får kämpa på för att inte deppa ihop denna hemska vinter kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Visst spökar din osäkerhet lite grand men vad vi kanske inte fick fram riktigt var att det ser så otroligt trevligt ut när du jobbar Biggles. Mjukt och med små diskreta signaler och ändå har ni en så fin kontakt hela tiden. Jag blir verkligen glad av att se er tillsammans. Kämpa på med hans olater bara så blir detta riktigt bra ska du se. Mamsen har verkligen fått upp flytet i sin träning och nu går det med raska steg framåt.

Kram
Ingela

2008-02-10 @ 00:37:35
URL: http://www.consenzas.se
Postat av: susanne m big.

I dag har vi tränat utställnings possitioner. David har imponerat stort på mig!!! Bigge en mer, vilka killar. Ett klockrent spår både med Nova Och Bigge På 500 m med 5 apporter stärker också självkänslan! Lydnaden kommer, han är lite stor och otymplig bara "ler" Kram!

2008-02-10 @ 23:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0