Alla hjärtans dag!

image21Börjar med att skicka en jätte hjärtekram till alla som läser detta. Idag kan man passa på att vara extra snäll mot dom man tycker om tycker jag!!!!!

Veckan som gått har varit intensiv mycket jobb och mycket hemma, David och jag pusslar med hundar och vardagsbestyr, vi har blivit superbra på det med tiden. I dag är Bigge med på bygget och kommer vara det när jag jobbar dagtid framöver. David ska jobba på att  Big blir mer hanterbar inför nästa utställning och alla snickar polare ska rota runt i truten på honom tills han snällt accepterar det. Dessutom tycker David att det är dax att Bigge får umgås med lite grabbar och inte en massa kärringar som han utryckte det i går "LER"
Det ligger kanske nogot i det!?
Vi var på ringträning i går och David jobbade Bigge för andra gången, det såg jättebra ut tycker jag.
Det var tok mycke hundar och en super jobbig miljö men Bigge ångar fram och sköter sig exemplariskt. Ser fram i mot att få beskåda mina killar den 2 mars på ras specialen, om vi bara får till hanteringen på honom, det är ju inte det bästa bigge vet att visa garnityret för okända.

image23Kursen i måndags gick hyfsat, jag är ju ganska negativ till att gå dit men ser det som ett led i all annan träning med Big. Tyvär släppte jag focus en halv sekund efter våra 10 min med instruktören när jag glodde ner på marken efter kopplet, vips så var 55 kg rottis på väg över planen mot den killen som han gått och spanat mot!!!!!! Men det gick bra Bigge var ute efter lek visade det sig och den andra hanen tog sig två riktiga ridturer på bigges rygg innan vi han fram och abröt, tack gode gud för att det gick bra med tanke på hur jag känner för kursen och vad ryktet säger om Rottweiler. Jag hade önskat att vi tagit upp händelsen på teorin efter men så blev det inte och alla får ha sin tanke om händelsen "suck"

Nu kommer Jessica och hälsar på mig på jobbet så jag återkommer snart med mer Hjärtekramar!!!!

Kommentarer
Postat av: marie & Peg

Hej på er!
Ville bara skicka en Hjärtekram till er alla i familjen.

Kram Marie,Lillen,Peg,Fanny
P.s David kanske har rätt att Bigge måste få vara lite mer med
grabbarna och inte alltid med oss kärringar...
David och Bigge var jätte duktiga på ringträningen.

2008-02-14 @ 17:08:52
URL: http://hem.bredband.net/b381531/
Postat av: Ingela&Vizca

Självklart kommer här massor med hjärtekramar från mamma och "mormor" också!

2008-02-15 @ 00:42:50
URL: http://www.consenzas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0