Fullt upp!

I dag börjar jag att jobba!!! MEN bara ca två veckor på Brunna!
HAR FÅTT NYTT JOBB!!!! Pedagogisk assistent på ett elevhem i Bromma. Spännande och äntligen har jag hittat något som jag känner är rätt!!!!! Att få jobba med barn är något jag drömt om dom sista åren, och att ha nytta av mina åtta års erfarenheter an neuropsykiatriska funktionshinder.
Företaget är privat och heter Enigma och det faller mig i smak både deras pedagogik och i grundsyn. Att personalen får kontinuerlig utbildning sitter också fint! SPÄNNANDE!!!!!!!!!!!!!!

I helgen var det Mentaltest för Bigges bror Hector och syster Zyrran! Vi var där och tittade på, roligt att se syskonens prestationer. Hoppas att ni är nöjda Lotta och Lena, vi har underbara hundar tycker jag i alla fall:)
Vi var ett gäng som åkte och åt lunch Lena.w Kenneth Ingela Lotta Jägare Lotta och jag. Trevlig avslutning på dagen.

I går var jag och Bigge på Botkyrka och tränade lydnad med Lena.w och Lotta Jägare, Nova var också med. Tack Lotta för att du engagerade dig i Nova, hon blir så glad att få göra något kul.
Jag är nöjd med våran träning i går med tanke på sommaren och att jag fortfarande har min skada kvar som stör mig, men va fan... nu kör vi på så får vi se vad röntgen visar som jag gör på torsdag!?

Bigge och jag har varit ute nu på morgonen och tränat fot, kontakt, läggande och inkallning. Utan störning är han super.
I går fick jag jobba med att bryta honom några gånger när dominanta hanar paserade, Det går faktiskt ganska bra, han släpper lika fort som han går igång:)  Han kan hålla fokus längre och längre stunder och det är viktigt för mig att våran kontakt fungerar. Vi kämpar på"ler"



Tog två fina sensommar bilder på mitt Hjärta!

Min kära son har fått jobb"ler" I samma branch som morsan. Personlig assistent till en kille som bor här på ön, jättekul tycker jag och ett jobb som kräver en del av en som person! Grattis Sebbe du kommer fixa det galant! Det går bra även i Thaiboxningen, upplyttad i högre klass :) nu blandar jag nog ihop det med hunderit men han har blivit uppflyttad i alla fall!
Båda ungdomarna har i alla fall börjat skolan och jag tror att dom har haft en bra sommar, hoppas det så hösten kan kännas ok att möta!

Hösten känns spännande för mig i alla fall. Avslut på Brunna, nytt jobb och utställningar och ev tävling i apell klass med Bigge. En härlig 40 års fest blir det nästa helg också hos John och Annette!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0