Nu åker vi............

Klockan är 02.35 och jag har legat och skruvat mig i två timmar utan att kunna somna:( Hostar och stönar efter fem dygn med runt 40 i feber. Mycket tid har gått till sömn såklart, det går inte att prestera så mycket i det tillståndet. Har dock med Ipren lyckats forsla mina hundar på en morgonpromenad dom två sista dagarna. Annars har den mesta tiden bara flytit förbi med svettiga lakan och en jävla hosta...

Tror nog att det var en dam i väntrummet på Ekerö Vårdcentral som förmodligen ringde likbilen för transport som smittade mig:( Vi satt en  bit ifrånvarandra, MEN hennes influensa bacciller kunde nog inte undgå någon på 100 meters håll:0/ Min närvaro just där då berodde på att jag väntade på ett svar på en punktion på ett vad röntgenläkaren tyckte sig se som ett bifynd på min magnetröntgen "liknande adenom"

Bifynd är något man ser utöver det man röntgas för. Jag röntgade nackpelaren efter min skada med diskbråck 02. Har haft några jobbiga skov tidigare men just nu tyckte min läkare att vi skulle se hur det såg ut i rasslet pga av min värk:)

Utlåtande av min röntgen avläste jag själv i väntrummet hos min sjukgymnast, kota för kota avläste jag rasslet och eländet som jag redan vet att jag har. Men Detta Bifynd som avslutade utlåtandet var det som satte sig hos mig. Driven som man är gav jag mig inte innan jag fick komma upp och träffa min läkare för att  höra vad detta var. En stressad Läkare vispar iväg mig på sköldkörtelprovtagnning. Sen var det bara att finna sig i en td på fredag:)

Fredagen kom och jag är på väg till Radiumhemmet... Ok hur låter de?? Droppin på punktionsenheten, Där var det många som väntade, ingen såg glad ut"inte konstigt"
Två långa nålar in i halsen hej och hå...Tuff brud:)
Man hinner tänka en del .

Vill mitt i detta säga att dom som läser min blogg och tänker, Nej sååå utlämnande osv... Sluta läsa då. Denna blogg är min och jag har skrivit av mig i åratal, Basta!!!


Fick en kväll med Annelie och Aila på mysig Italiensk rest på kvällen<3 Hej och hå veckan går, tror att alla som lämnat prov på radiumhemmet och inte  är nervös har någon störning helt allvarligt. Nu gör jag slut på mitt drama!! Blir uppringd Torsdagen efter mitt prov och kallad till ett besök.... Jobbig promenad med hundar osv... sen iväg

Min Doctor känner mig<3 Han börjar med att säga Du har inte Cancer"en veckas ångest lättar" Men det är en tumör som ska opereras bort osv osv..........
Nu är det bara att ställa in sig på att det var en mening med att detta bifynd gjordes, spekulerar inte i hur det hade sett ut i framtiden:)

Efter snart sex dygn med hög feber sitter jag och bloggar klockan fyra på morgonen, men jag har ju fan liggsår av
 allt liggande:(

Nu bestämmer jag att det vänder med otur och ser fram mot att få mitt ingrepp gjort och att komma igång med täning osv igen.
Tackar min blogg för att alltid komma tillbaka och skriva av mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0