Ny fas......:)

Har fått skäll av en trogen läsare av min blogg:) Det tycker jag är roligt. Att lägga så mycket tid och energi på en dagbok och sedan få veta att någon tycker att det är givande att läsa värmer. Lovar att komma tillbaka till min vanliga nivå av skrivande, kanske även bättre, då en sten lättat från mitt hjärta nu när Brunna är ett minne blott¥

Frilansar nu på två privata företag, har ett vikariat som undersköterska och sen är det jobbet med barn som pedagogiisk ass som vanligt, härligt..... att våga!..

Vardagen är tuff just nu, Loke sjuk i natt:( Kom hem sent i går efter en trevlig kväll med Anna-lena på Bambo"som vanligt när hon har sina chefs möten i stockholm. Faktum är att min mage var sådär efter buffen när jag kom hem. Lokes var tyvär sämre:( ett antal gall spyor lades under natten i sovrummet och jag och Davit delade broderligt på att torka!!!! Helt slut när klockan ringde halv sju. hann knappt till jobbet innan David ringde och sa att Loke varken åt, drack eller sket:( Ja vad gör man??? Albano sa ja, då la David in nästa växel och löste krisen med extra promenad osv. Nu är läget under kontroll, vätske ersättning, ris, och någon dyr soppa som återställer tarmfloran...... Han ligger och myser med mig i soffan nu och verkar ok:)

Biggees sår "jo tack det är kvar" dock något bättre, men det går åt rätt håll:)
I kväll har Bigge och Tintin legat i mitt knä under Idol"love" Helt otroligt att Bigge tillåter en Norskskogkatt promenera över sin kropp hur som helst och till och med vill mysa  med henne, inte ömsesidigt dock:)
Bigge är nog den mest underbara hund man kan tänka sig. snart tre år och en så trygg och go kille.

Allt annat runt i kring med mammas kommande operation osv löper på, hon har sin lilla Carre hemma nu ett tag och det funkar bra. Sebbe och jag var hos henne i veckan och hade en bra dag:)

Sebbe jobbar nu föresten med David som lärling, super roligt att det fungerar att han kan göra det:)  Även Sandra har fått jobb igen med  pojken hon jobbade med i sommras, varannan helg. Viktigt att dom kommer igång med jobb då dom är vuxna nu "faktiskt" Sebbe söker snart  universitet och vad Sandra gör sen när det sista året är slut det visar sig......

Ska bara se vem som åker ut ur idol, sen blir det sängen, helt slut efter natten som var:( Har ett tolv timmars i morgon med livliga barn:)

Det bästa just nu är moroten i att ha Thailand att se fam mot, känns overkligt att vi ska åka!



Abba 1 går mot sin sju års dag, jag kommer lägga bilder på min Nova när jag skriver ett tag framöver. Nova ska alltid leva kvar som det vackraste jag haft i mitt liv så njut av denna första bild av henne"love"

Kommentarer
Postat av: Lena, Eddie & Zyrran

Aldrig roligt när djuren blir sjuka. Krya-på-dig-pussar Loke-gubben och Vi-saknar-dig-pussar till Bigge-pojken från oss i Tumba.



//Lena

2009-11-14 @ 23:41:52
URL: http://www.pichu.se
Postat av: Lena

Anar en viss trötthet i allt det vardagliga.... Det kan väl aldrig vara så att du känner av höstmörkret? ;) Jag tycker att det är toppen med svart från morgon till kväll! =)

Kram Lena

2009-11-15 @ 15:26:26
URL: http://lenashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0