Vilket väder:-)

Valborg blev lika lyckad som vanligt. Tre gick dom sista grannarna hem och alla var nog nöjda och glada. Mycket god mat blev det med knytis som vanligt. Vi sjöng vår sånger uppe på berget vid en brasa och där satt vi sen och mös länge innan det var dax att gå in.
I går gick det med halvfart hela dagen:/ Men vad gör det när solen skiner och träd och buskar knoppas framför ögonen på oss! En lång tur blev det ner till stranden vid Hammargården  och sen grillade vi, avslutning med humorgala och typ bara ett öppet öga.
På Valborgs natten födde Susanna, Davids syster en liten kille Theo. En klump på nästan 4kg och både han och Susanna hade en jobbig Valborgs natt. Dock mår dom bra,vad jag hörde av Susanna i går. Grattis till er, kul att det blev en kille denna gång.

THEO

I dag åkte David och jag in till Gamla stan för att gå på dop. Jessicas son Vincent var det som skulle döpas. Vi passade på att gå runt lite i stan och njuta av det underbara vädret på ett annat sätt en vad vi är vana vid ute på ön där vi bor. Helt otroligt med alla uteserveringar och alla turister i Gamla stan, stämning som nere i Europa:)
Vi bestämde oss för att boka en helg i Stockholm i sommar och leva som turister, åka på båt turer, glida runt på dom turist stråk som finns och självklart besöka mysiga restauranger osv.......

Vi köpte också nya  ringar hos en silversmed i Gamla stan och bytte ut dom vi köpte för några år sen på Gotland. Davids ring var helt utsliten, liksom hans urspru
ngsring var för många år sedan pga hans jobb!
Att vi sen gick till Tyska kyrkan och dopet gav dom nya ringarna en speciel prägel:)
Det var en jätte fin cermoni tycker jag, vi fick sedan smörgåstårta och fika. Väldigt trevligt!

På skylten ovan, mina barns stjärntecken!


Vincent med gudmor Anne!


Vincent får sitt namn välsignat hos sin gudfar Daniel!


Hela gänget gudföräldrar, Jessica, Thomas och storebror Lucas!


Fick ha den lilla prinsen en stund, det var stor konkurens! Vilket solskensbarn!!!


Jag vid altaret i Tyska kyrkan som är otroligt fin!


Jesus med sina lärjungar, ett fönster i kyrkan!

Nu är vi tryggt tillbaka på Färingsö och har fortsatt att njuta av finvädret, Suchi blev det som omväxling och en lång promenad med Loke och Bigless. Stannade till på klubben där Husse fick se vad vi pysslat med senaste veckan:) Han var imponerad"super kul" Jag är väldigt nöjd med vad vi presterat tillsammans jag och min Big"love"

Shit i morgon ska jag jobba på Enigma hela dan, dax att hoppa i säng! Ha de bäst alla ni goa!!!!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine & Queenie

Om ni vill leva storstadsliv så är det bara att säga till, ni kan låna min lägenhet några dagar ;) Kram

2009-05-02 @ 23:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0