Spår och Så........

I dag har vi hunnit massor! Vi började på klubben med lydnad, eller vad jag ska kalla det för:) Lena, Kenneth och Zyrran var också med och jag kände mig så duktig som skulle få visa hur fint Bigge skött sig när vi tränat sista veckan!!
Det slutade med att Lena BAND mig efter att jag helt gett upp"phu"  Underlaget på planen var inte till belåtenhet för herr Big och då kunde han ingenting plötsligt. Att sätta sig eller en värre lägga sig i blöt snö var otänkbart . Men skam den som ger sig, vi fick till hoppet hyfsat, när  Lena då bundit mig med ett koppel så jag bara kunde stå rakt upp och ner utan att fumla med händer och kroppen i största allmänhet. Apporteringen gick också bra fast vi inte tränat det på hela vintern. Innan vi lämnade plan så både satt och låg Bigge i den äckliga blöta snön utan problem och hade bra focus trots miljön på klubben

Spannfood nästa med shopping av nya koppel, grisöron, mössa och Kängor till Kenneth som var ursnygga och blev väl inpregnerade med tanke på underlaget:)
Iväg till Ica och handla lunch som vi åkte hem till oss och åt. Mätta och belåtna åkte vi sen ner till Barnbyn och la spår. Bigge har inte spårat heller på hela vintern så det kändes roligt att få komma igång. Efter en lång härlig promenad gick vi sedan spåren. Bigge va lite hetsig och på och  jag tyckte det blev lite halt med linan och att dämpa honom, men han  tog det ca 600m långa spåret klockrent och det kändes så kul, det är ju det viktigaste:)




Tyvär var tiden knapp så Zyrrans spår missade jag och hon vårat men vi kände oss nöjda. David och Kenneth var även dom nöjda med att ha fikat kaffe och bullar påde på klubben och på Barnbyn:)

Nu har lugnet lagt sig över Villa Angermund, trots att både Lena och jag lider av separations ångest då Zyrran är kvar hos oss den kommande veckan och Sandra har gett sig av mot Thailand så rullar livet vidare och både Zyrran och Sandra kommer att få nyttta av sina äventyr. Nu ska vi äta något gott och släcka ner 20.30 för att stödja hotet mot våran moder jord!

Kommentarer
Postat av: Lena....och Eddie

Kram på er alla. Mår så bra när Zyrran är hos her. Du och David om någon kan förvalta en juvel som Zyrran - hoppas katterna bor kvar efter veckan:-)



//Lena med lurvas "eddie"

2009-03-28 @ 22:12:00
URL: http://www.pichu.se
Postat av: Lena.....och Edide

Oj... glömde... ni följer väl tränigs-schemat??? Fuska inte, vill ju inte att hon lägger av sig den här veckan...



Alla skador och andra tilltänkta händelser är det bara att föra upp i kassaboken som ligger i hennes väska.... bifoga gärna kvitton så får ni tillbaka alla kostnader.



//Lena

2009-03-28 @ 22:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0