Julen närmar sig......

Hatar att inte få tid till mina blogg stunder, det är min tid för reflektion och terapi. Måste erkänna att det varit ytligt bloggande på sista tiden om man ser till hur känslosam jag varit periodvis genom åren.
Periodsvis har man behov av att skriva av sig som när Nova var sjuk och sen dog. Det hjälpte mig helt otroligt att skriva varje dag och lägga fina bilder. Flera andra perioder har också varit hjälpta av min kära blogg, det blir som en del av sig själv att skriva av sig. Att vissa har svårt med att bjuda ut sig på nätet så här får stå för dom. Man väljer ju själv var man sätter sin gräns för öppenhet.


Förra helgen var jag helt ledig:) Fredagskvällen va bara så skön med liggläge i soffan och Idolfinal. God mat, massage på min trötta rygg av min goa man:)     På lördagen kom Jessica med familj över för julbak. Vi höll på från tvåtiden och bakade Lussebullar, gjorde knäck och annat godis. Vi avslutade kvällen med Rådjurssadel med risotto kantarell, selleripure, tomat mozzarela....... mmmmm... Så gott och mysigt!


Lucas och Sandra virar lussebullar
  
Full aktivitet både vid spis och köksbord.
     en, men åt med
Sebbe skulle ut på kvällen som vanligt...."Alice Cooper  ögon" :)
      När alla gott hem och jag sitter och facebookar:) Ser ni den svarta i bakrunden? r:)Ro råder mellan dessa två nu, hoppas jag.


       Andra advent var vi bjudna på glöggparty hos våra kära grannar Kraft:) Trevligt och mysiga timmar framför öppen eld med goa grannar:) Nu är veckan igång igen, har lyckats träna pump i måndags på lunchpasset:) Jobbat extra i dag på X-tra jobbet:) och i kväll har jag umgåtts med mina kära lite grann i alla fall"love"
Har en ledig dag i morgon då jag vägrar att sätta mig i bilen"blääää.. Nu när jag kör bil i jobbet och med väglaget får man nog flera gånger om. Ska bara mysa med hundarna i morgan, träna och VARA:)


Just de, Glömde! Var på inervju på ett mycket spännande ställe i Bromma i tisdags:)Sökte detta jobb i September och var super intreserad, Då verksamheten blivit uppköpt så hörde dom av sig nu...? Hade blivit utagen bland 14 andra och vi hade en grupp intervju.  Vi får se vad detta leder till, har bara en stor framtidstro just nu:) Trivs på båda mina ställen  jag jobbar på superbra. Fick ytterligare ett erbjudande i dag om jobb i ett manpower. Det ger pengar, men va fan man ska ju leva också.


Thailand närmar sig med stormsteg...... Tror att vi behöver det mer en någonsin just nu David och jag. Jag tänker skåla in 2010 med stora förhoppningar på ett bra år, 2009 har varit ett skit år för oss, Nova sjuk i januari , död i februari. Mamma ramla i juli, tre operationer senare nu;( En hel drös med annat tråkigt har vi också tagit del av... Men nu ser vi fram mot ett nytt Super år!!!!!

Vill inte låta pessimistisk, men bokslutet för året är sådär:/ Som tur är så är alla i familjen intackt"tack&lov"
Jag supertrivs på nya jobbet, Sebbe jobbar med pappa som lärling, även Sandra jobbar X-tra med en kille som ligger i mitt spektra kan man säga:) Och hon gör det bra!!
Vill avsluta med att ge lotta med Hector en KRAM för att allt gick bra med Hector efter rymningen, hoppas Nikita också klarar sig!

                                                                      

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0