Rolig träning:)

   

I dag har våran nya träning tagit form"smile" Ska försöka att åka ner till klubben så ofta det går och beroende på hur det är med folk osv anpassa träning eller bara att vara på planen med focus på mig.
 Hoppas att det stegvis ska gå in i hjärnan bakom det tjocka pannbenet att om man sköter sig kan det hända roliga saker! I dag lyckades vi pricka in en timme som var helt tom på klubben, bra då det var första dagen på mitt nya tänk.
Det tog ett bra tag att ta oss över planen till bänken där jag  ställde ner ryggan. Det tog i och för sig inte så lång tid för Bigge att fatta att NU är det inte ok att vara ofocuserad och nosa osv. Bigge är en smart kille och lär fort om man är tydlig!

Jag började med att bygga upp förväntningar genom att plocka upp leksaker, godis osv på bordet medans Bigge fick sitta helt stilla och bara focusera. Till slut började vi med apportering"kanon" Superfocus och så kul. Vila och bara sitta och focusera"se bild ovan:) Sedan fortsatte vi med hopp som säker gett ganska bra poäng:) Kan jag ju säga när ingen såg!!! Följande blev det pauser och korta snuttar av ställande, som jag inte ska blanda med läggande som han alltid tror att han ska göra och även kan göra under fritt följ för att han vill ha belöning! körde sen hopp och apportering igen i två korta omgångar med lyckad focus. Vi avslutade med extern belöning och att långsamt gå över plan mot bilen med hundra focus och nosen inte i närheten av marken"smile"

Har aldrig  känt mig så nöjd efter en lydnads träning( med mig själv) Lyssnade till min egen känsla och det tempo som gav mig tid att tänka på vad jag gör. Det blir nog några turer till klubben som slutar med att vi bara kommer sitta en stund och träna focus och då får det bli så utan att jag ska känna mig besviken "hoppas jag" Det tar nog lite tid för Bigge att förstå mattes nya konsekvens, men eftersom lydnad inte riktikt är min grej så måste jag ha en strategi som jag följer och nu blir det en egen, eller hur jag ska säga. Låter nog lite skumt och jag kanske tröttnar fort, men hoppas inte det. Lär inte hitta något träningsgäng här på våran klubb men har ett par stycken som jag vet tycker att Bigge är ok även att han är Rottweiler och exponerar vi oss på ett trevligt sätt lite då och då så kanske folk vänjer sig.


På em blev det blodspår med husse som tydligen gick mycket bra det också:) I dag vart det lite klurigare och liggtiden 26 timmar, vilken nos!!! Nu blir det uppehåll till helgen pga blodbrist:) kul va??


Kommentarer
Postat av: Lena, Eddie & ZYrran

Vad härligt med en bra träning. Zyrran e lite avis då hon har haft 2 vilodagar.



//Lena

2009-04-22 @ 06:18:32
URL: http://www.pichu.se
Postat av: ja gissa!!

FEL LENA!!!!

Det är inte Zyrran som är avis det är du! Erkänn!!

Zyrran föredrar att tugga på en och annan vägg och krypa in i kylskåpet emellanåt. blink

2009-04-22 @ 21:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0