Nu är alla hemma:)


Nu är mamma lycklig när jag har alla hemma. Sandra landade i morse och Sebbe kom i natt. David och jag får en långsam invänjning i att våra barn är stora nu och inte alltid nödvändigtvis hänger med oss på semestrar och aktiviteter. Vi har i alla fall haft det otroligt mysigt på våra repektive semestrar, Sandra är brun som en pepparkaka och har bara gott att säga om Thailand, Sebbe har tokfestat och visat hysteriska filmer från afterskirace......
Vi har haft det super mysigt uppe i Säfsen David och jag, solen har skinit på oss och vi har bara varit!!!!! Långa turer med hundarna både på skidor och på benen. God mat och att få umgås  bara vi är faktiskt helt otroligt mysigt. Båda killarna har nog tyckt att det varit skönt att slippa Mostrar och Zystrar som gärna lägger beslag på deras matte och husse utan att blinka:) Bigge har sovit på rygg mellan oss med egen kudde och rullat på nosen bara för att komma åt att pussas"love"


Här  går vi morgonpromenad i torsdags på Järva gård innan vi lämnade Quinnie!

På väg upp till våran stuga, den vänstra, nyrenoverad superfin med sju bäddar . )


7,5km spåret. Massor med gott i ryggan som vi dukade upp när vi åkt klart ute i moder natur.





Nu är vi redo att skida igen:)


Loke är helt otrolig i  snön, han älskar vinter och snö :) han fick sitt i spår och backar men i byn var det barmark.




Bigge gillar också att vara till fjälls!



Span från altan!!!! Vi vet var gränsenn går!:)



Loke har älg på gång i skogen bredvid stigen där vi promenerade, Det är koppeltvång och inte läge, men kul att se hur han markerar och skäller in osv så klockrent!!



Bigge kollar påå Loke som markerar Älg!



Nu är det bara bus:)



Jag har tappat några bilder som jag trodde låg här, men ni får fantisera ihop en bild på oss på afterski mitt  bland en massa barnfamiljer som inte fick nog av en Jämte och en Rottis:)

Helgen gick fort som fan och rätt som det var så satt vi i Smedjebacken och lunchade på hemväg. Vi promenerade i ett natur resarvat i det soliga vädret innan vi styrde kosan hem.




I dag har det planterats penseer på löpande band i krukorna, bytts däck på bilarna mm...... vi har grillat och nu är jag helt slut,MEN nöjd med en underbar Påsk:)
Avslutar med fvå coola killar:)


Ganska trötta också efter all påskfest som det innebär att ha när man snart fyller 20:)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh vilken skön påskhelg du ser ut att ha haft! Det unnar jag dig verkligen efter ett par riktigt tuffa månader. Här rullar det på som det ska och de små liven börjar få tänder!! Då behöver de någon att vässa dem på! blink

2009-04-16 @ 14:28:03
URL: http://www.consenzas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0