Mer rolig träning:)

I morse var  jag så illa tvungen att hoppa upp före sju och skjutsa min make till bil servicen med hans bil:( Hade svårt att sova i natt så det kändes sådär att efter bara några timmars sömn kasta mig  ner i bilen när jag har sovmorgon. När jag väl kommit upp så var det lika bra att köra på endå med hundpromenad, dusch, väcka sonen:(:(, ,göra frukost till sonen ,hundarna och mig, sätta på tvättmaskin, diskmaskin, mata katter, bädda, vattna blommor, skriva tjugo inbjudningar till Sebbes studen med hjälp av hitta.nu då man inte har adresser längre knappt till snigel post. Plus att jag fick Sebbe att för andra dagen i rad ringa på jobb"mutar med frukost" Han har slutat snusa sedan tre dagar så han är på ett strålande humör som bara blir bättre av att mamma tjatar:)

MEN när David halv elva kommer hem för lunch så drar vi Bigge och jag för dagens träning:)
Han är helt otrolig denna hund!!!! Med en dags träning i att ha focus och inte ha nosen i backen när vi kommer ner på planen på klubben så sitter det. Vi hade en timmes träning med ganska lika upplägg som i går och han är mycket lyhörd och vill göra rätt, bllir det fel så fattar han direkt att "shit" fel!!!!! Hur ska jag göra? Det är häftigt att komunisera med honom genom motivation och bygga upp förväntnigar, har inte riktigt tänkt så innan utan kört på utan en tanke bakom.

När jag nöjd och glad börjar att packa ihop så börjar det komma lite folk till klubben och det blir en platsliggning för oss som bonus i dagens träning:)


Mellanrummet till schäfertiken Stojja är helt mitt fel, det ser ut som att Bigge fått en liggning en bit bort kanske pga rastänket på klubben:) Men dom som äger dessa hundar gillar Bigge! Han skötte sig exemplariskt och vi satt sen tio minuter och bara tittade på när dom tränade runt oss. bättre en så här kunde dagen inte bli och när jag gick över planen på väg hem med en focuserad Bigge trots en godluktande flattjej på nära håll så var dagen gjord:)


Väl hemma så fick jag ta ut Loke på en sväng också, han var hemma med Sandra pga bilbrist, har tänkt att träna honom lite paralelt annars så Bigge får lite konkurans och får sitta och bygga upp lite.
En snabbmacka och sen tok cykling till jobbet för ett möte14.00"PHU"
Äntligen det betalda sysslandet som är något lugnare en det obetalda!!!!!!!
I morgon ska vi till Hässelby och träffa lilla Salsa och sen till Veterinären för lite rabies vaccin och kolla Bigges slemsäckar som jag tycker är lite suspekta! Hoppas bara jag  tycker det:) Dom på knäna alltså, så det inte blir något missförstånd!! Är så rädd om min lilla kille:)

Kommentarer
Postat av: Lena, Eddie & Zyrran

Hurra Susanne! Hejar på er och hoppas att träningsglädjen håller i sig då ni är fantastiskt duktiga:-)



Kram

//Lena

2009-04-23 @ 00:21:29
URL: http://www.pichu.se
Postat av: Susanne Bigge och Loke

Tack! Det hoppas jag också:) Vi har kört i köket nu på morgonen. Hinner inte till klubben i dag tyvär!

2009-04-23 @ 09:17:06
URL: http://www.biggepojken.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0