Mer skog och svamp

I går blev det tre timmar i skogen, två spår och en trattkantarell plock!
Dessa underbart goda trattisar gjorde jag en sås på till en vitlökspäckad kyckling med rotfrukter:) MMMMMMM så gott det blev!



 
Dessa två skogsmullar var med och letade och rotade på mitt bästa trattis ställe, tror att dom förstod vad som fick matte att bli i extas:)
Spåren gick som en dans för båda godingarna och jag lovar att det va trötta hundar som la sig med matte redan nio på kvällen"ler" Vi får alltid sådana ovanor eller vanor kanske när husse är borta, och Loke så klart som är en styrande viktigpetter precis som husse:):)
Även ungarnas rutiner ändras. Vi har ju varit jakt änka och barn i några år så det går att göra en utvärdering faktiskt!
Sebbes komentar i går var" Mamma du är lugnare när pappa är borta" Hur ska man ta det??
Ja hur som helst så är man gladast när flocken är samlad!

Tog en bild i skogen i dag på Nova och Loke och fick en tanke på något som Ingela min uppfödare sa för några veckor sedan om likhet på våra hundar! Kolla och se vad jag menar!


Elexa Novas halvsyster,    Bizarr novas morbror, Anja Novas mamma och Bigges mormor!



Ja Ja det var kanske långsökt!? Men jag tycker att Nova är den som är mest lik mamma Anja av Abba kullen eller??

Hoppas att Lotta Jägare tycker det är ok att jag tog bilden från hennes hemsida. Elexa är tyvär inte med oss längre och just därför kändes det bra att ha med henne här bland hennes levande släktingar.

Nog om det! Har jobbat nu några dagar på nya jobbet och det känns toppen:) De kommer att bli en utmaning som heter duga och det gillar jag. Nu rullar det på och min hjärna planar långsamt ut efter messen som jag tycker att mitt förra jobb stod för.

I morgon blir det tjej middag med Nina som jag jobbat ätta år med och som också bytt till annat jobb" inom brunna" men daglig verksamhet, och vi ska ta ett glas skumpa och fira att vi gjort det så bra tillsammans i vått och torrt:)
En mycket god vän har jag fått ut av Brunna och mycket annat också som burit mig vidare i Neuropsykiatrins spännande värld.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, Susanne, Jag är otroligt stolt över min lilla dam... och lika stolt ska du vara över Biggepojken.



//Lena

2008-09-18 @ 22:45:55
URL: http://www.pichu.se
Postat av: susanne m Big!

De e jag! Ser fram mot Äland och umgänge med nära och kära!

2008-09-18 @ 23:01:52
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Lena

Gokväll i stugan!



Vad kul att du har hittat min NYA FINA BLOGG!!!! Jag är hur stolt som helst.... Fick just ett förtäckt hot från Lena om figge och spår, så ev hänger jag med på söndag. Har ett bröllop att "klara av" först...



Ha det gott! / Kram Lena o bruttorna

2008-09-18 @ 23:16:34
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: susanne m Big!

Jag ber om ursäkt!! Det är ju inte Elexa på bilden utan Eddie. Man ser ju tillockmed en snopp!! Pinsamt och typiskt mig!

2008-09-19 @ 10:03:00
URL: http://biggepojken.blogg.se/
Postat av: Lotta

ha ha ha ja du Susanne själv trodde jag att Anja var Elexa på bilden, har ju dessutom tagit fel på visca och Biggen live så du är förlåten...

skönt att inte vara ensam om att vara förvirrad...

2008-09-19 @ 16:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0