Höst Svamp Älgjakt Nystart!

Fick en bild i dag från David som inte faller alla i smak kanske!? Men jag väljer att lägga den endå, har valt att kapitulera i att älgjakten på något sätt skulle vara värre en att föda upp djur för slakt i hemska miljöer med en massa hormoner osv... I dag ställde Loke Älg och min svåger Ronny fällde den.

 
Loke  måste varit så stolt och lika så husse och svåger:)

David sköt även han en älg i går, ev två men det var lite ovisst vems skott som fällde tydligen. Nu har dom fem älgar fällda på två dagar "kanon" Vintern är räddad, vi behöver inte äta nudlar:)
Om någon läste om björnen som blev skjuten i veckan så var det grannlaget som tog den i onsdags, nästan trehundra kilo!!!! Glad att David slapp att springa på den i alla fall under jakten.

Annars så rullar det på här hemma som vanligt när David är borta, 100 procent focus på att allt ska funka med djur, hus. ungar osv. Ungarna börjar ju bli så stora så man borde ju ha mest stöd och hjälp av dom!? Jo faktiskt så är det mest så, MEN i morse när jag hade min första riktiga första dag på nya jobbet hade jag kunnat strypt båda två:( Går ej in på detaljer men som en klok person sa till mig i dag" Vi är ju pedagoger" JA Förvisso men när det gäller egna ungar så funkar inte mina teorier så bra!! Fick faktiskt en fråga av En Nanny i Aftonbladet som ska svara på Svenska folkets frågor om barns problem, Var nöjd att kunna svara henne klokt dock, Skomakarns barn  typ""

I Fredags så var jag på Kickoff på nya företaget, Supertrevligt var det och så trevliga arbetskamrater!! Vi var på Långholmen på Södermalm och det var trerätters med goda viner och dans tills småtimmarna, tur att Sandra och Robin kom och hämtade Morsan som var lite vinglig på klackarna på slutet, men jag var inte ensam, vilket party företag:):)



Råkade få in en bild på en ung Loke på Renfällen, men grattis Loke till dina prestationer i skogen!! Matte saknar dig:( och Bigge saknar Husse:)
Men vi har det faktiskt bra jag och Rottisarna. Vi är massor i skogen och plockar svamp och spårar lite efter husbehov.

Passar på att Gratta Marie och Tee till BIR och trea BIG finalen!! På Gubbängsfältet, hoppas det var rätt Marie"smile"
Och Lena och Zyrran till eran fina placering i Rottis SM!! Ni är bäst!!!:) Ser fram mot Åland Jätte mycket!!!!!!!!!!

Börjar bli trött så jag gör som Sebbes flickvän Amanda, Listar Sista veckans Topp!

# Supertrevlig träff med låtsas kusin A-L Chef på P-4 Västerbotten. Alltid lika kul:)

# Kickoff på nya jobbet med typ 100 nya super trevliga arbetskamrater:)

# En mysig helg med min dotter som valde mig som sällskap för shopping osv:)

# Många långa skogspromenader med mina älskade Rottisar Bigge och Nova Som gett svamp:)

# Börja på ett nytt spännande jobb:)

# Ha ett bra avslut med lunch på Brunna med Min Chef och Patrik:):(

# Ha en dialog med en vän som betyder mycket för mig:)?

# Äta massa Diclofenak som förhoppningsvis ger en lindring till en inflamation i axeln som jag inte visste om. som kan ge lindring till mitt onda i bröstet...... Tur att min mage är stark, men hjälper den med losec!!!!

# Att gå ut varje dag med Bigge och ge honom egen tid för lite träning och se hans gnista:) #BÄST# men han lider ingen nöd faktiskt, matte blir nog bra, Husses avsaknad stör dock Bigge:( Mycket, dom klickar Typ......Killar emellan!

# Kärleken till min familj och dom som jag gillar!! Styrkan att tagit tag i saker som varit jobbiga"Phu" Vad jobbigt det kan vara!!!
Nej nu räcker det!!!

Sov Gott:)

Kommentarer
Postat av: Lena

Efter mina erfarenheter av älgar så tycker jag att det är en MYCKET bra älg på bilden:-)



//Lena

2008-09-17 @ 22:24:38
URL: http://www.pichu.se
Postat av: Ingela

Oh vad husse måste vara stolt!! det är ju liksom det han är ämnad för lilla Loke. Träffade en granne här hemma idag som skulle ut o jaga nästa vecka. han undrade om han kunde låna med sig Vizca som eftersökshund!! Men nej, vi avstår allt!

Ha det gott,

Kram

2008-09-17 @ 22:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0