November rusk:(



Denna ruskprick struntar i att matte hatar November, alltid påG alltid Glad och bangar alldrig för som i detta fall få i gång Moster Nova! Love him!!!!
Förra helgen var min kära make på hundförar utbildning i Vingåker. Han kom hem full av energi som man gör när man fått lära sig en massa nytt roligt:)

Jag lyssnade på allt han berättade. Historien gled mot vad jag kände något som inte skulle falla mig i smak!! Jo Loke och en annan Jämthund som var med "instruktörens" reagerade med att fullständigt dissa dom uppriggade vildsvins målen.och det är ju inte så konstigt då Jämten är utpräglad Älg hund och dessutom måste vara en av dom klokaste hundar som finns!! Varför ska ma gå igång på ett skinn som hänger i skogen"gäsp"

Men David som är prylb...g:( kände ju direkt att oj nu måste jag ha en jakthund till. Så funkar nämligen David. Men nu är det så att det kommer inte en hund eller pryl till in i detta hus. Så David har fått tänka till"ler" en ny hund, eller leva utan fru!!

Så nu ska Bigge triggas i skog och mark med blodspår, likt sin mor som nyligen blivit viltspår champion. Hoppas han har generna. Ja han valde alltså mig.... "phu" slutet gott allting gott.

Förra helgen var det även farsdag och jag lägger in en bild av min fina pappa Leif Nygren. Puss och kram Pappa!

Även mina barns pappa fick en liten present. en bok om vildsvinsjakt:) och rotmos och fläsklägg som svärmor gjort:) Jag och barnen var nämligen hos mamma i söndags och åt hela familjens favorit mat!

Annars har veckan flutit på med jobb,jobb,jobb och några underbara pass med yoga och pilates som jag bara älskar. I kväll ska jag i väg och prova ytterligare ett pilates pass innan jag bestämmer mig för vilket jag ska välja. Sebbe har också varit med på yooga och vi tycker båda två att det är super härligt. Min sjukgymnastik har äntligen börjat ge lite resultat, i kombination med denna typ av träning kanske det blir bra till sist, De sista man får ge upp är hoppet:)

I morgon kommer denna dam på besök!




Anja! Hon är mamma till Nova och mormor till Bigge. Denna vecka bor hon hos Ingela och Visca och då passar vi på att få träffa henne. Hon är en gammal dam nu men har livslusten kvar som bilden här visar. Så det blir en liten släkt träff här kan man säga!

Nej här kan man inte sitta hela dagen, nu ska jag ut i det underbara November vädret "tänk possitivt" Man borde vara lika possitiv som Bigge:) Tänk va livet skulle vara som en räkmacka "ler"
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Den stilen som Bigge har på bilden känner jag igen... undra varför???



Kramis och hoppas vi kan ses snart för det var så länge sen.



//Lena

2008-11-13 @ 17:40:27
URL: http://www.pichu.se
Postat av: Lena

Ha! Tempot igår var noooothing emot vad det brukar!

Vi hörs snart!



Kram Lena o bruttorna

2008-11-13 @ 19:19:09
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej.

Vilka härliga bilder!! Snart kommer jag också få klaga på vädret i Sverige, jag saknar det(just nu ja).

Det är så härligt att se bilder på friska, lyckliga och välmående hundar. Här finns det alltför många eländiga. Jag får ont i hjärtat när jag ser dem, men vi blir fler och fler som försöker hjälpa dem lite.Fast de får inte bli för välmående för då är det någno som snor dem och gör sate på dem. Vi ses snart hoppas jag. KRAM

2008-11-15 @ 01:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0