Hemma igen!

Blandade känslor med att komma hem! Man längtar alltid hem till sina nära och kära, men det är otroligt skönt att ha några kravlösa dagar med tanke på vad två tonåringar, tre hundar,tre katter och så vidare kräver av en.
Jag känner väldigt starkt när jag får sortera bort stress i min tillvaro att jag hittar ett focus som jag inte tycker om att tappa i vardagen när alla krav och måsten trycker på!!

Montalcino i Toscana kan jag rekomendera till alla som vill ha lite mer en vad man förväntar sig av  en semesterresa, självklart är det bra om man har ett vin och mat intresse.
Det går inte att åka många meter i taget utan att hamna på en vingård med provning eller visning av produktion av just den vingården.
Vi åkte en tur upp i chiantibergens tre distrikt som är helt otroligt vackert med många slott och gårdar, på hemvägen hittade vi en restaurang som va just de som inte är turist fälla! 22.30 blir vi så gott motagna på denna krog Petra "de la fitta, Ja ursäkta men den hette så:) Helt otrolig mat,trevlig personal och full matsal med Amrikanare, det är gott betyg i Toscana Amrikanare:)
Jag som gammal krog kärring njöt av allt detta ställe bjöd på, mat service och det lilla Toscanska extra som måste upplevas!!!!
Många var upplevelserna dessa dagar, det bästa tror jag vi såg till att uppleva, Även havet åkte vi till Porto"San Stefano" Tre dopp i medelhavet:) Annars badade vi i polen varje dag på Piomonte.
Nu är vi hemma och har i kväll firat David som fyllt år 45:) lilla gubben... Jessica med familj kom över i den varma kvällen och åt med oss"trevligt"

Våra goa hundar är glada att ordningen är återställd, Nova och Loke  har varit på Kollo Berg och har inga synliga men:):) Bigge har varit Med Sandra och Robin och har blivit livräddad av Robbin när han jagade ankor i Lagunen, simmade tills han sjönk...Lyssnade inte på lillmatte, så Robin kom till unsättning i sista stund.
Vi är ju vana vid att Bigge balanserar på en skör tråd!!!

I morgon lägger jag ut lite bilder på sköna Toscana! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: marie & Peg

Välkommen hem,hoppas ni har njutit av Toscana. GRATTIS DAVID i efterskott. Lycka till i morgon med Bigge

Ha det så gott i värmen
Kram Marie,Lillen,Peggan,Fanny

2008-05-30 @ 18:56:50
URL: http://hem.bredband.net/b381531/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0