Hej hopp!

image14Tisdag kväll, supertrevlig date med Helene i stan med lite spatserande i butiker och en mysig middag med mycket trevligt bubblande och många skratt. Efter över 25 år som vänner i vått och torrt så kan man va sig själv fullt ut "skönt"
Tre dagars ledigt Tisdag till Torsd, skitväder men med rätt kläder så har jag varit ute med hundarna i timmar. Svartsjö slottspark har blivit en ny lekplats för oss, vilken park med stora liggande träd  att gå balansgång på och att leka kurragömma i. Spårat har vi lagt på is denna vecka pga storm och regn. Torsdag kväll kände jag en föraning av influensa i kroppen och ringde jobbet och bytte min fredag mot måndag då jag endå har ett möte som jag måste in på. Jätteskönt att kunna göra så och slippa dyra karensdagar.
Trots att jag kände mig lite hängig på fredagen så tog vi med husse till Svartsjö och visade honom våran nya lekplats, Fredags kvällen blev lugn med barnens respektive på middag och Lets dans med godis skål.

På lördagen var stormen och regnet en anlednig att dra täcket över skallen!!!! Men vi tog oss till ett annat slott och promenerade med hundarna, Drottningholm, vi var helt ensamma för en gångs skull, det är så skönt att gå på dom krattade grusgångarna istllet för att halka runt i ler vällingen runt oss hemma i Skå. Några semlor hos min mamma  i Upplands bro senare så landade vi hemma på Villa Angermund igen och stormen tjöt i träpanelen!!!!
SRÖMAVBROTT just när vi super hungriga ska tillaga biffgreta. "Men nu ledde detta till den trevligaste familje kväll vi haft på år "ler" massor med ljus Sebbe spelande gitar när vi laga mat på trianga köket och ett par timmar med yattzi och kina schack. Trots att elen kom tillbaka vin 21 tiden satt vi kvar till 24 och njöt av samvaro, det borde vara strömavbrott oftare, eller man borde omprioritera!!!!

image15Som en helt otrolig avslutning på helgen var jag med Jessica i Västerhaninge och red islands hästar, vi var ute i över tre timmar och tölta över äng och skog. Skjotur och tengur tror jag våra killar hette och dom var typ hetast av alla islänningarna i gänget, vi låg tätt bakom ledar hästen Frida som var små galen och flög över vägarna rädd för sin egen skugga. Solen var äntligen framme och en bättre dag kan man knappast önska sig.

Vi fikade i skogen med hästarna bredvid oss och jag blev lite små kär i min kille som var otroligt Go och kelig, Men Men jag har ju ett gäng killar hemma som tar sin tid så jag får inse att en del kärlekar får man avstå "tyvär" Hur somhelst så var det en sååå trevlig dag, tack Jessica för att jag fick följa med!

I kväll var det femte gången jag var på body balans sen jag plockat in det i mitt liv igen och jag utvärderar med att undra hur kunde jag leva utan yogans och chigongens underbara inverkan på kropp och själ. Känslan av total lugn hittar jag bara här och kan plocka fram när det blir stressigt i andra situiationer.
Tex kanske jag kan plocka fram lite i morgon när Big börjar skolan, han tränar föresten med sina hussar nere i garaget, styrketräning tre gånger i veckan, alltid med där det händer något "ler"
Sammanfattningsvis har det varit en super vecka trots äckelväder, förkylningar, jag älskar att vara hemma med nära och kära, men nu har jag sju tuffa arbetsdagar framför mig och det är helt Ok, mest ser jag fram mot kursen i morgon kväll.
Big har sådan motor så jag har aldrig varit med om dylikt, nu ska vi hitta våran väg i lydnaden!!! det blir inte med godis motivation som moster Nova har gått på "och inte utan vet vi som sett henne tävla i lydnad"  Tennis bollen är all belöning Big behöver för att prestera allt han kan!!!! Återkommer om hur det går på kursen om någon är road, dags att krypa ner och sova skönhets sömn "eller hur" ingen ide för oss 45+ man får se tll inre skönhet "gäsp" Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Marie & Peg

Hej på er!!
Vilka härliga bilder på eran ridtur. Jätte fin blogg sida ni har fått.
Hoppas allt är bra med er? Nu fattar jag hur man går in och skriver.

Många Kramar Marie,Lillen,Peg,Fanny

2008-01-22 @ 18:35:06
URL: http://hem.bredband.net/b381531/
Postat av: Lena

Hej Susanne!

Nu hoppas jag verkligen att det här inlägget dyker upp på rätt ställe! Har annars en tendens att hälsa på i alla möjliga icke planerade gästböcker... =) Det är så trevligt att läsa om era "turer" i livet - påminner starkt om en annan familj jag känner - nämligen min egen!

Lycka till på kursen! Det ska bli kul att följa era vidare öden och äventyr. När skulle Nova påbörja sin sökträning, förresten?

Kram Lena o Elsa

2008-01-22 @ 19:20:00
URL: http://hem.bredband.net/b437086
Postat av: SUSANNE

Ja det är som lite terapi att skriva av sig lite av det som händer i dagens slit och släp. Hoppas på att det blir sök nu i vår ute hos Britt marie annars får jag hitta något annat.Tränade samma lydnads momement med Nova som Bigge i dag, kul att se Novas gnista att få vara med. Dom är så goa våra ABBA tjejer Kram Susanne!

2008-01-22 @ 20:19:28
Postat av: SUSANNE

Va kul Marie att du också kommit på hur man skriver extra kul att hitta en liten komentar. Vi hörs och hoppas jag ses snart Kram!

2008-01-22 @ 20:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0