Kurskväll:)

Hela dagen har jag haft kursen i bakskallen, Halv sju skulle jag inte gå, kvart i åkte jag. David är imponerad av att jag trots motvilja har ett jävla anamma och det har jag, När jag bestämt så blir det så!!!
Det gick bra i kväll för oss, trots två löptikar och ett snett öga på samma hane som vanligt "ler"
För allas skull gick jag bara ut koppellängden i plats läggandet och trots att tiken bredvid reste sig tre gånger och det blev ett jäkla ståhej där så låg Bigge kvar så trygg. Tandvisningen var ok och våra 10 minuter med instuktör tog vi till fotgående. Fick rådet att inte muta med godis så mycket och att se om han kan själv, ett bra råd för mig, men jag blir överdriven på planen, det funkar bättre när jag tränar själv och jag fumlar med godiset för att han ska fokusera på mig.
Efter en timme åkte vi hem, kände inte för att se den film på instruktören som tävla och sen ville att vi skulle gissa hennes poäng!!!!  

Annars har helgen varit mysig och solig i alla fall på lördagen, vi åkte ut till lagunen på Munsö och njöt av att vara helt själva där. Hundarna blev hel tokiga av all sand och löpte upp och ner i sand dynorna, vi tränade lite ring och ställande men mest njöt vi av det gröna vattnet och solen.
Svärmor kom på besök och stannade till söndag, trevligt, trevligt. Har tur som har en så trevlig svärmor, vi satt och bubbla och drack vin tills Sandra kom upp och tyckte att vi skulle gå och lägga oss.
På söndag var jag inne och jobba på kvällen, men vi gick runt natur reservatet ute på Eldgarnsö innan jag börja.Tro det eller ej Blåsippor fullt utslagna 24 Februari.

Nu har ungarna sportlov och i år blev det ingen resa, men Sebbe kämpar på med körkortet och Sandra träffar tjejkompisar på löpande band, och väntar hem Robin från Klövsjö på lördag, frid och fröjd just nu.
Nu har jag två dagar framför mig då jag börjar tre så då ska jag ut och lägga spår, det är så mycket roligare en lydnad. David kör ringträning på onsdag och tyvär kan inte jag hänga med.
Det kommer säkert gå bra på söndag för killarna och dom har tiden framför sig.
Nu väntar tempur kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0