Hundarnas dag:)

I dag började vi med en härlig omelett"kantarell.. inte egen plockad tyvär, lite tidigt för det, men lite sol nu så om två veckor kan det explodera "Jessica" var beredd.
En riktig röjning gjorde vi sen på altanen med alla blommor som drunknat eller blåst sönder i det underbara sommarvädret!!!!



Bigge tröttnade på oss ganska fort i vårat städande och gjorde inviter till att få åka och göra något KUL!!
Vad gör man inte för sina älskade hundar "hummmm"
Ett ängspår la vi på väg ner till Barnbyn, så bra läge, Lena där lägger vi på tisdag!!!
Sen knatade vi av en ruta på ett nytt ställe med lite mer kuperad skog och det gick kalas för Nova som vanligt"risk att bli tjatig" men hon är så rolig att jobba med min lilla älskling"love" Loke skrattade vi åt "som vanligt" Inga älgar i rutan"
Bigge var så taggad och jobbade järnet, Tyvär så har han lite problem med att komma tillbaka med föremål som han gillar. Råd tack?? Men en klädnypa som satt uppe i ett träd som markering för rutan klättrade han upp och överlämnade så fint, tydligen inte så tuggvänlig"ler"

David mannen som kan tala med sina hundar:) gick sedan slingan runt med alla tre bakom sig, häftigt tycker jag att han har sådan diciplin. Vi badade också på våran badplats i byn och Bigge simmade på som en fisk:)
Dagen vore ju inte fulländad om man inte sprang på en orm eller hur??? En svart stor ihopringlad sak nere vid vattnet"panik" men David såg dom gula prickarna och medelade att det var en snok!!!tack för det.

Tror nog att vårat spår fick en liggtid på ca.1,30 timmar. MEN det var det bästa spår Bigge tagit:):):) Tänk att det är så roligt. Han plöjde ängen så nogrant och tog pinnarna som han oftast dissar, David gick med och fick se hur ett appel spår ser ut. Bara jag blir bra i mitt bröst så anmäler jag till apellklass i Oktober, är så laddad med denna underbara hund:)

Väl hemma blev det Asiatiskt Wok till middag. David cyklade Loke medans jag lagade mat och sedan landade vi framför ettt tungt relations drama "Himlens hjärta med Persbrant Endre Lundqvist och eklund. Men hux flux så fick David åka ut på getudden och kolla några vattenpumpar pga ösregn, inte kul med byggen i detta väder.



Loke och David hälsar från en underbar plats i dalarna med utsikt över Norge på andra sidan. Önskar att jag fått följa med, ELLER INTE MED TANKE PÅ KNOTT OCK MYGG!!!!!! Mer fina bilder finns på Davids blogg, Länk här på min!


Två nöjda hundar poserar för matte som är så glad för sina sötnosar!!!!


Kommentarer
Postat av: Svamp sugen

Wow jag är super duper imponerad av ditt jobbande med Bigge och vovvarna du har verkligen kommit igång kanon kul. Jag ligger i startgroparna det var ju ett tag sedan vi sågs nu igen, jobbet är ju inga problem kantarellerna är viktigare :-)))

2008-08-11 @ 14:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0