Stora Stockholm

image1Ja nu är det över Phu......  Efter inte mer en typ tre timmars sömn var det dags att kliva upp i mörkret och packa in allt som utställningar kräver ( mer en vad man tror) och alltid glömmer man något, i dag va det kameran som jag trodde David lagt ner som vart kvar hemma, jo han hade lagt fram den men sen litade han som vanligt på att hans neurotiska fru fixar att allt kommer med "ler" Synd i alla fall att vi inte kunde föreviga detta för mig stora att ställa hund på stora Stockholm. Men det var ju tur att vi inte glömde Bigless i alla fall. Efter en del stök med själva Entren av hund, gubbe, dotter med pojkvän Robin så hittade vi våran ring och det var då mina händer började att småskaka!!! Vatten flaskan till Bigge låg kvar i bilen så vi tog oss några turer till toan typ 500m bort så hund och vi själva inte skulle torka ut.
Vi värmde sedan upp i ringen och hade gott om tid, Bigges bror Hector gjorde oss sälskap, han har nämligen rygg på oss i dom utställningar där vi deltar tillsammans.

Marie som alltid är en ängel sprang och köpte en kedja, då morbror Eroz kedja visade sig att gå upp vid hårt motstånd, Att tappa Bigge i ringen är något jag inte ens vågar drömma om, en hundens bok fick Big av Marie också.

Vi var då först ut i junior klassen och jag tycker att det gick bra trots mina nerver, att jag inte kom i håg hur en triangel är formad förvånade nog David Strachan från Australien en del "ler" en total blokering i min hjärna.
Förutom att bigge var tveksam till att visa tänder och att bli inventerad av en främling så fick vi ett rött band som betyder att vi gått vidare. När vi sen gick in i ringen igen så va jag betydligt lugnare, men tyvär så valdes vi sen bort.  Jag är endå SUPER nöjd och med tanke på att våra hundar var typ sex månader yngre en dom som gick vidare och att kritiken blev så bra så kan man inte vara annat. Vi får dock ta kritiken med hantering och jobba sten hårt med det, Tack Lotta för fint samarbere i ringen och det känns bra att vi stog kvar båda två, lite tufft hade det varit om ni fått en sror rosett "skrattar"
Grattis även kära syster Zyrran till ditt röda band.
Vi stannade och tittade runt lite på mässan ock sen såg vi på Bigges mamma som fick en tredje placering ställd av Marie, i mina ögon skulle ni ha placerats bättre och fått CK, men omständigheterna var som dom var, ni utgjorde i alla fall det snyggaste ekipaget, (synd att det inte var en manlig domare Marie hi hi). Avslutningsvistittade vi på hanarna, dessa vackra rottweilers som bjuder på sådan pampig utstrålning, David och jag studerade arbetet som Champion hanen Molles Matte och Husse bjöd på, helt otroligt med husse i ringen och matte utanför, han vann sin klass och kom tvåa i konkuransen, han var så tjusig men deras team work var en fröjd att beskåda och var avgörande för hans härliga utryck. David och jag såg oss själva om några år "ler stort"
Sandra fick dra oss från ringen då hon var less efter alla timmar, men även hon och Robin tyckte det var en spännande dag!!!!!
Väl hemma blev det en lång härlig promenad med även dom som lämnats hemma hos lillhusse, som inte är så promenadbenägen. Ett besök med julklapps byten kusiner emellan blev det tredje advents kvällen, sen var all energi totalt slut sov innan jag nudda kudden! Snart är det jul och vi ser fram mot massor av snö i Lofsdalen Kram/sus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0